Joulukukka räjähtelee

Ja ei, svengaava otsikko ei ole tuulesta vedetty. 

Sain mieheltä aatonaattona hiukan poikkeuksellisemman joulukukan, nimittäin kivalla punaisella lahjanarulla somistetun pinjakävyn. Onko tämä oikea nimitys? Ja ohjeen laittaa käpy lämpimään, jotta se kypsyisi ja luovuttaisi herkulliset siemenensä pastakastikkeeseemme. 

Pidin pyhien ajan käpyä näytillä, koristeena, olihan se kivannäköinen uusi tuttavuus. Viimeksi Visbyhyn lähtiessä pistin kävyn sitten miehen patistuksesta patterin päälle kypsymään. Jo samana iltana patterin suunnalta alkoi kuulua rapinaa ja vaimeaa poksahtelua. Kesti tovin ennenkuin hoksasin syylliseksi kävyn ua lähempi tarkastelua osoitti kävyn sileän pinnan saaneen kuhmun tai pari. 

Eilen kotiintullessani (eli viikkoa myöhemmin) patterin kohdalla oli lattia silppua täynnä! Metsästin pinjankävyn käsiini ja juu, siitä oli yläpää räjähtänyt irti. Mies sanoi sen kuulostavan suurin piirtein popkornipadalta 🙂 Prosessi ei taida olla vielä valmis, käpy palasi patterin päälle. Ainut mitä jään ihmettelemään on siementen puute, missä ne oikein luuraavat? Ainokaistakaan en löytänyt, montakohan niitä on yhdessä kävyssä? Osaako joku auttaa?

IMG_5550.JPG

 

Puheenaiheet Höpsöä

Oman arkeni sankari

Kello soi, torkutan.

Kello soi, torkutan.

Kello soi, nousen. Kolmas kerta toden sanoo.

Halaan koiraa, pissaan ja pesen hampaat.

Sidon tukan kiinni. Laitan hiuslakkaa, aamun ensimmäinen pluspiste.

Menen vaatehuoneeseen ja etsin päälleni puhtaat vaatteet. Hylkään ensimmäisen paidan, se ei mätsää housuihin. Toinen paita kelpaa, vien sen keittiöön ja silitän sen, aamun toinen pluspiste.

Otan kilpparilääkkeen ja D-vitamiinin. Mies on keittänyt kahvia ja jättänyt minullekin, Muumimukin vieressä nököttää myös pieni suklaanalle. Kaadan kupin kahvia ja hetken epäröinnin jälkeen myös lasin appelsiinimehua (ei hyväksi hammaskiilteelle mutta herkullista ja antaa vitamiineja & energiaa) ja istun nauttimaan aamiaista keittiönpöydän ääreen netti-Hesarin kanssa. 10 minuutin luksushetki minulle, aamun kolmas pluspiste. Pluspiste myös miehelle aamukahvista ja tuplaplussa suklaasta.

Kun kiskon kenkiä jalkaa eteisessä, aikainen aamuherätys ja superlyhyet 3 tunnin yöunet eivät enää tunnu niin pahoilta. Aamun suoritus ei ollut ihmeellinen, mutta tunnen pärjänneeni hyvin. Olen itselleni armollinen, annan plussapisteitä pienestä 🙂 ja siitä tulee hyvä mieli! Iloisempaa aamua kaikille!

IMG_1822.JPG

 

Puheenaiheet Ajattelin tänään