Maanantai-illan ajatuksia

Uusi viikko on alkanut. Minä vielä lomailen tämän viikon. Olen ihan täällä kotosalla ja teen kaikkea kivaa ja hyödyllistä. Niin lomasta saa mielestäni parhaan hyödyn irti. Lomaan kuuluu sopivasti lepoa, liikuntaa, sosiaalisuutta ja asioiden hoitoa. Mihinkään matkoille ei juuri nyt oikeastaan tee mieli lähteä. Ehkä sitten joskus taas.

Tänään katselin aamulla CMorelta koko viikon salkkarit, kävin kävellen kaupassa, löhöilin kirjaa kuunnellen, siivosin keittiötä, kävin iltalenkillä ja  löhöilin Netflixiä katsellen. Tänään ehtii vielä tehdä vähän jotain ennen kuin uni tulee. Jotain rentouttavaa siis.

Tämän viikon aikana aion siivota koko asunnon vähän kerrallaan. Keittiö on tänään siivottu. Ja kyllä vain minun kädenjälkeni näkyy nyt siellä parempana ja siistimpänä järjestyksenä. Lopuksi imuroin keittiön. Yllättävän paljon pölyä kertyy puolessa vuodessa semmoisiin paikkoihin, mistä harvemmin tulee imuroitua. Tuli kyllä hyvä olo, kun sai jotain aikaiseksi.

Huomenna siivoan sängyn ympäristöä ja vaatehuoneen. Järjestän tavaroita ja pyyhin/ imuroin pölyt pois. Kivaa ja siis hyödyllistä. Aion kyllä lepäilläkin. Eivät nuo koko päivää vie. Ei täällä niin paljoa ole tavaraa, kun olen onnistunut hyvin karsimaan.

Taidankin nyt lopetella niin pääsen vielä rentoutumaan.

Hyvää yötä ja nähdään!

-Sanna-

Hyvinvointi Oma elämä Mieli Ajattelin tänään

Vielä on lomaa jäljellä

Puolet lomasta on nyt vietetty. Aikaa on ollut itselle ja kahdet treffitkin jo ollut. Tällä viikolla huomasin oikein, että miten paljon minulla onkaan aikaa. Yritän käyttää aikaani jotenkin niin, että osittain ajankäytössä on paljon järkeä ja osittain ei. Ei kaiken todellakaan aina tarvitse olla järkevää. Ei se ole oikein elämää, jos kaikki elämänvalinnat ovat aina järkeviä ja perusteltuja. Elämä on juuri sitä, että valintoja tehdään  tunnepohjalta ainakin ihmissuhteissa.

Itse olen elänyt pitkälti sen mukaan, että minusta on vain tuntunut siltä. Toki aina välillä olen tehnyt ihan järkeviäkin ratkaisuja. Mutta siis tunnen ihan eläneeni elämääni aina kuitenkin eteenpäin tavalla tai toisella eli siis joko tunteella tai järjellä.

Nyt istuskelen taas kotona yksin sohvalla kirjoittamassa tätä postausta. Ei yksinolossa ole mitään vikaa. Se on ihan kivaa elämää sekin. Mutta on toki kivaa välillä nähdä muitakin ihmisiä. Aika pitkiä olisivat päivät, jos aina kotona olisin.

Ensi viikko on siis vielä lomaa. Viikolla ajattelin siivota pienissä erissä tätä asuntoa niin, että koko asunto tulisi käytyä läpi. Minulla on hyvää aikaa siivota ja järjestellä. Ja pääsenpähän sitten taas pitkän aikaa helpommalla siivouksessa. Viikonloppuna on jälleen treffit. Tällä kertaa minun luonani. Teen jotain hyvää ruokaa sitten meille. Alan katsella sopivaa reseptiä.

Lisäksi jatkan päivittäistä kuntoiluani eli 8000 askelta ja lyhyitä helppoja jumppia/joogia. Tänäänkin tein pakarajumpan, lantiota avaavan joogan ja mindfullnesharjoituksen. Tuntuvat kyllä aina niin hyvältä kropassa.

Nyt hieman jo väsyttää ja taidankin mennä kohta nukkumaan!

Hyvää yötä ja nähdään!

-Sanna-

 

Hyvinvointi Oma elämä Mieli Ajattelin tänään