8000 askelta päivässä tuntuu hyvältä

Lähes kahden kuukauden ajan olen kävellyt joka päivä 8000 askelta. En laske koskaan tuohon niitä askelia, joita otan kotona ollessani. Mutta eipä näin pienessä asunnossa kyllä kerry varmastikaan kovinkaan paljon askelia päivän aikana.

Näin syksyllä on ihanaa kävellä ulkona sopivan viileässä ja raikkaassa säässä. Ja siis päivisin valoisaan aikaan tykkään liikkua. Pimeällä vain, jos on pakko.

Huomaan jalkojeni vahvistuneen ja kävelyni nopeutuneen ja kunto on ehkä vähän parempi kuin aiemmin. Hyvää se tekee, että kävelee. Toistaiseksi aion pysyä tässä 8000 askeleessa. Ehkä jossain vaiheessa nostan päivittäisen askelmääräni 10 000 askeleeseen. Se on jo paljon.

Syksyllä on myös miellyttävämpää jumpata kotona, koska täällä asunnossa ei ole liian lämmin. Jumppaan, joogaan tai meditoin lähes joka päivä. Tänään en ole tehnyt mitään noista. Ehkä sitten huomenna vähän jotain.

Tänään putsasin wc:tä ja pyöritin pesukonetta aika monta kertaa. Naapureita ehkä jo kyllästytti. Mutta en minä kyllä kovin usein pese näitä harvemmin pestäviä tekstiilejä kuten peitot ja tyynyt, päiväpeitto ja suihkuverho. Ja niin pesin itse pesukoneenkin sellaisella pesukoneenpuhdistustabletilla. Hyvälle tuoksui kone pesun jälkeen. Huomenna selvin ehkä vain yhdellä koneellisella. Tai ehkä pesen jonkun takinkin. Sen voi pestä 30 min 30 asteessa ohjelmalla.

Taidankin tässä nyt taas alkaa rentoutua ja toivotan teille hyvää yötä ja nähdään!

-Sanna-

Hyvinvointi Oma elämä Mieli Ajattelin tänään

Siivous jatkuu

Sain tänään tehtyä ne siivoukset, mitä olin suunnitellutkin. Nyt on taas vähemmän pölyä asunnossa. Sängyn alla oli jonkin verran paksua pölyä. Minulla oli siellä kolme kannellista muovilaatikkoa, joten niitten takaa oli jäänyt imuroimatta. Nyt laatikot ovat pyyhittyinä uudelleen järjestetyssä vaatehuoneessa. Sängynalusta on jatkossa helpompi imuroida.

Tykkään siivota tätä omaa asuntoani. Siivous rentouttaa ja näet heti työsi tuloksen. Ja siivoamisen jälkeen on kiva tehdä kaikkea kivaa siistimmässä asunnossa.

Muuten tänään kävin tietty 8000 askeleen lenkillä ja jumppasinkin. Oloni pysyy aika hyvänä. Syönkin säännöllisesti ja 80% ihan järkevästi. Tänään päiväkahvilla söin suklaamuffinsia. Ostin sellaisia herkullisen näköisiä, jotka olivat -30% tuotteita. Ostan aina näitä -30 % tuotteita, kun ne sopivat minulle.

Taidan lopettaa tänään tähän niin ehdin tehdä vielä jotain rentouttavaa ennen kuin menen nukkumaan.

Hyvää yötä ja nähdään!

-Sanna-

Hyvinvointi Oma elämä Mieli Ajattelin tänään