Olen niin vapaan tarpeessa

Huomenna on onneksi vapaapäivä. Aivoni, jotka jo todella odottavat lomaa, tarvitsevat tämän vapaapäivän. Olen puhunut vähän jotain ihan höpöjä ja tosi paljon asiaakin, mutta siis kuormitusta selvästikin ollut, sen huomaa. Lähdinkin ajoissa töistä tänään, vaikka en oikein olisi ehtinytkään lähteä. Olisi ollut niin paljon asioita, mitä olisin vielä voinut hoitaa. Ja siis minähän tykkään hoitaa asioita en istua toimettomana valittamassa, kun ei ole mitään tekemistä.

Nukuin tänään päiväunet ja se teki hyvää. Katselin kaikki tämän viikon salkkareitten jaksot ja kuuntelin kirjaa. Ehkä saan tänään kuunneltua loppuun Claire Mackintoshin Panttivanki kirjan. Kirja on ollut jännittävää kuunneltavaa.

Huomenna tosiaan saa ihan vaan olla ja kerätä voimia loppuviikon kolmen päivän loppurutistukseen ennen lomaa. Viikonloppuna onkin sitten treffit. Mies on jo kovasti suunnitellut, että mitä syödään sitten. Ja Rahapajastakin on taas uusia jaksoja Netflixissä. On kyllä kiva taas nähdä miestä sekä halia ja pussailla.

Elämää on siis vielä yli 40- vuotiaillakin. Silloinhan se elämä itse asiassa vasta alkaakin. Sitä ennen vasta harjoitellaan ja kasvetaan aikuisiksi. Yli 40-vuotiaalla on paljon vähemmän ympäristön ja itsensä asettamia paineita. Voi elää enemmän sellaisena kuin on. Omat virheetkin on helpompi hyväksyä ja itseänsä osaa rakastaa enemmän. Silloin on sitten sitä rakkautta muillekin annettavana enemmän. Tämä on siis minun kokemukseni elämästä yli 40-vuotiaana.

Hyvää yötä ja nähdään taas huomenna!

-Sanna-

 

Kuva on Pixabaysta!

 

Hyvinvointi Oma elämä Mieli Ajattelin tänään

Lomaa odotellessa

Viimeinen työviikko ennen lomaa alkaa. Kyllä sen jaksaa, vaikka aivot jo kovasti lomalle ovatkin jäämässä. Huomenna on lyhyt työpäivä ja tiistaina vapaapäivä. Sitten vielä kolmen päivän loppurutistus ja se on siinä. Sitten saa olla 18 päivää putkeen lomalla.

En nyt ihan totaalisen väsynyt ole, mutta kyllä se loma tulee silti ihan tarpeeseen. On kivaa saada joskus vain olla ja tehdä asioita omaan tahtiinsa.  Uskon saavani tehtyä paljon kaikkea itselleni tärkeää ja etenkin kaikkea vähemmän tärkeää.

Tällä hetkellä väsyttää. Ketäpä ei väsytä illasta aamuun vuoron jälkeen. En ole kuitenkaan nukkunut päiväunia. Kuuntelin kirjaa, katselin telkkua ja joogasin. Nämä rentouttivat. Ja tuntuu, että palautuminen nyt alulla. Ja muutenkin tuntui ihanalta saada olla ilta kotona ihan omissa oloissani.

Kohta jo nukkumaan. Huomenna aikainen herätys. Hyvää yötä ja nähdään!

-Sanna-

Hyvinvointi Oma elämä Mieli Ajattelin tänään