Palauttava sunnuntaivapaa

Sunnuntai-iltana olo tuntuu ihme kyllä palautuneelta ja rennolta. Olen ollut tänään vapaalla. Mies tuli eilen luokseni iltapäivällä ja oltiin yhdessä n. vuorokausi. Tuli oltua vaan ja syötyä enemmän kuin 1400 kcal. Aloitettiin treffit käymällä syömässä Subwayssa. Söin 15 cm kasvisleivän ja join kahvin. Sitten kävimme ruokaostoksilla ja ajelimme bussilla minun luokseni. Tehtiin lisää ruokaa ja katseltiin Rahapajaa. Rahapaja on nyt katsottu, mutta tulossahan on jo viides kausikin aivan pian. Kyllähän sarjaa ihan on katsellut, mutta ehkä siinä hypittiin liikaa ajasta toiseen ja jotkut asiat eivät sitten olleetkaan niin kuin luulin. Pientä epäjohdonmukaisuutta siis sarjasta löytyy. Sarjaa katsoessa puhuttiin, että vielä joskus kyllä mennään jonnekin Espanjassa. Sitten, kun taas uskaltaa lähteä.

Treffien päätteeksi tänään käytiin syömässä kuumat koirat grillillä. Ja sen jälkeen sitten kävin kävellen kaupassa ostamassa pienet ruokaostokseni. Kyllä niillä taas muutaman päivän pärjää. Kauppareissu toi paljon askelia päivääni ja illalla sitten kävin keräämässä loput askeleet. Eli siis tänäänkin tuli täyteen se 8000 askelta. Avasin vielä Yogaian ja meditoin, availin lantiota ja kuuntelin luennon Kohti parempaa unta.

Minä nukun pääsääntöisesti ihan hyvin. Jos joskus on valvoskelua niin yritän olla välittämättä siitä ja se sitten meneekin itsestään ohi. Olen vain sängyssä ja pistän silmät kiinni ja ajattelen jotain tylsää asiaa. Näin uni tulee yleensä ennemmin tai sitten myöhemmin. Mutta siis en koe unta ongelmakseni. Nyt en ole päiväuniakaan nukkunut. Huomenna ne tosin olisivat kyllä hyvä asia.

Tänään taidan vielä vaikka katsoa Virgin Riveria  muutaman jakson. Aikaa kun on.

Hyvää yötä sinulle ja nähdään taas!

-Sanna-

 

Kuva on Pixabaysta!

Hyvinvointi Oma elämä Mieli Ajattelin tänään

Riittääkö minulle 1400 kcal päivässä?

Sain viime viikolla diabeteshoitajalta esimerkin 1400 kcal dieetistä. Totesin sen järkeväksi ottaa käyttöön pysyvästi. Minulla on hyviä kokemuksia 1600 kcal dieetistä 20 vuoden takaa, jolloin odotin toista lastani ja minulla todettiin raskauden aikainen diabetes, jota hoidettiin ruokavaliolla. Tuolloin hoikistuin, olin terve, hyväkuntoinen ja lapsikin oli syntyessään hyvänkokoinen. Muttei liian iso, kiitos dieetin.

Mutta siis on totta, että tuo 1400 kcal ei riitä minulle, koska tavoitteena on liikkua päivittäin 8000 askelta. Ja vapaapäivinä tykkään jumpatakin. En olekaan nyt laskenut kaloreita tarkalleen vaan tuo dieetti on antanut minulle pohjan ateriarytmille ja mitä syön milloinkin. Olen kuunnellut itseäni ja syönyt sitä mikä on tuntunut hyvältä.

Mitään sokerisia herkkuja en ole enää syönyt. Niitä ei edes tee mieli. Olenhan ihan tarpeeksi syönyt niitä elämäni aikana. Itseasiassa ne jo hieman ällöttävät minua. Ja hyvä niin.

Tänään olen syönyt ainakin enemmän kuin tuo 1400 kcal. Mutta ihan siis tavallista ruokaa. Olo on ollut hyvä eikä huono niin kuin joskus, kun olen syönyt ihan tyhmästi kaikkea ällöä.

Mutta siis minun syömisistäni ei tarvitse olla huolissaan. Kyllä varmastikin saan ihan tarpeeksi ruokaa. Nälkää ei ole ollut tuon dieetin aloittamisen jälkeen. Ja kaikkihan tietävät, että painonhallinnassa on erittäin tärkeä asia se, että ei tule nälkä. Olen iso tyttö ja osaan pitää itsestäni aika hyvin huolta. Ainakin niin hyvin kuin vaan jaksan.

Hyvää yötä ja nähdään!

-Sanna-

Kuva on Pixabaysta!

Hyvinvointi Oma elämä Mieli Ajattelin tänään