Mitä tykkäsit Squid Gamesta?

Miehen kanssa tuli tämän sarjan ensimmäinen kausi katsottua viikonlopun aikana. Ensivaikutelmani oli että hui kamalaa, tässähän lahdataan ihmisiä oikein urakalla. Ei vastaa minun käsitystäni hyvästä huumorista.

Sarja oli kuitenkin oikein mukaansa tempaava ja halusin katsella sen loppuun kaikesta huolimatta. Katsoimme sarjan niin, että jokaisena kolmena päivänä katsoimme kolme jaksoa putkeen. Se oli meille sopiva tahti.

Olen ollut vähän järkyttynyt, että lapset maailmanlaajuisesti ovat tämän katselleet. Eikö heitä pitäisi suojella tällaiselta? Mikä on nykyhetken lapsen mieli, jos hän katselee tämän tyyppisiä ohjelmia televisiosta joko luvatta tai luvan kanssa? Enkä halua ketään syyllistää ja olen aika varma, että lapseni ovat minulta salaa katselleet jotain tämäntyyppistä esim. kun olen ollut ilta-tai yövuorossa. Ja nauttineet ihan hirveästi juuri sillä hetkellä siitä, että kylläpä äidillä onkin hyvät työajat.

Kyllä sitä varmaankin tulee katsottua toinenkin kausi vielä. Toivottavasti silloin kuolee vähemmän ihmisiä.

Olemme muuten nähneet miehen kanssa myös Parasiten, joka on muutaman vuoden takainen korealainen elokuva. Tässä oli vähän jotakin samaa.

Seuraavilla treffeillä katsellaan taas jotakin muuta. Täytyy miettiä, että mitä.

Hyvää yötä ja nähdään!

-Sanna-

Kulttuuri Mieli Leffat ja sarjat Ajattelin tänään

Influenssarokotus saatu

Taas on edetty siihen aikaan vuodesta, jolloin kannattaa ottaa itselleen influenssarokotus. Minä sain influenssarokotteen tänään töissä iltapäivällä kollegan pistämänä. Tuli hyvä mieli, kun tämäkin asia on nyt sitten heti hoidettu, kun se oli mahdollista.

Aloin ottaa influenssarokotteen töissä aina vuosittain jo ennen kuin se oli pakollista. Mielestäni se kuuluu hoitajan velvollisuuksiin, että huolehtii omasta rokotesuojastaan. Ja enpä kyllä halua influenssaa sairastaakaan.

En ole koskaan influenssarokotuksen jälkeen ollut yhtään sen kipeämpi kuin muulloinkaan. Harvoin minulla muutenkaan on edes tavallista flunssaakaan. Viimeksi olen ollut sairaslomalla v. 2020 elokuun lopulla, jolloin kuopus oli todella kipeänä oltuaan jossain isossa opiskelijatapahtumassa. Minulla oli lieviä flunssaoireita enkä uskaltanut mennä tietenkään töihin. Koronatestin vastaukset kestivät tuolloin todella kauan tulla. Muistaakseni 5 vrk.

Saapi  nähdä nyt, että tuleeko tästä rokotuksesta mitään oireita. Ainakaan vielä ei ole mitään ollut havaittavissa. Toivon tietysti ettei mitään oireita tulekaan.

Eipä tässä sitten muuta kuin hyvää yötä ja nähdään!

-Sanna-

Hyvinvointi Oma elämä Terveys Ajattelin tänään