Game over!

Vietin neljä ihanaa viikkoa sattumien kautta samassa tasokkaassa hotellissa, Xperia Saray Beachissä. Voisi jopa sanoa, että kerrankin minulla oli tuuria, sain kaikenlisäksi majoittua deluxe-huoneessa. Sijainti oli mitä parhain Kleopatra-rannalla. Monipuolinen all inclusive. Siistit huoneet ja kiva, pieni allasalue. Aikansa kuitenkin kutakin!

IMG_20160302_141120.jpg

IMG_20160322_172334.jpg

”Otatko olutta?” , kysyi  tarjoilijana työskentelevä Hasan. ”Ei kiitos, en juo olutta”, vastasin hänelle.  Sama keskustelu käytiin useana päivänä jo kyllästymiseen asti. Hän jaksoi ihmetellä miten en skandina ja eritoten suomalaisena pidä oluesta. Sen sijaan Hasanille kävi selväksi, että pidän kakuista. Näitä toinen toistaan herkullisempia leivoksia ja baklava-sortteja tuli maisteltua siinä määrin, että iltasella jalkaan vetäsemät farkut eivät meinanneet mennä kiinni. Hasan jo muutaman kerran ystävällisesti huomautti pyörittäen päätään ja osoittaen vatsaani kun tapani mukaan kirmasin jälkiruokapöytään silmät kiiluen. Hasan tekee töitä seitsemän päivää viikossa lähes aamusta iltaan, joten jokseenkin minun tapani ja aikatauluni tulivat hänelle tutuiksi kuukauden aikana…

Vaihdoin tänään majapaikkaa. Downgreidasin. Mihin minä luksusta kaipaan. Pärjään vähemmälläkin. Ainakin kakkujen osalta!

Pakenin all inclusivea ja vaihdoin puolihoitoon. Hirveä (kakku)nälkä kurni heti klo 12.30 tottumuksen mukaan, mutta olin helpottunut ettei minun tarvinut jälleen vetästä sokerihumalaa.

IMG_20160324_172845.jpg

Yhdestä saavutetusta edusta halusin pitää kiinni. Ranta ja erityisesti se näkymä;  silmänkantamattomiin merta ja aaltoja. Halusin myös jäädä Kalen kainaloon. Sitä maisemaa jaksan ihailla päivästä toiseen. Muutin viereiseen hotelliin, Azakiin. Tutustuin useampiin hotelleihin ennen vaihtoa. Saatan kirjoittaa näistä mielenkiintoisista kokemuksista myöhemmin. 🙂

Kun sitten kerroin Hasanille lähdöstäni, hän totesi minulle ”Game over!” Niin, kakkujen suhteen ehkä, mutta muut pelit ja retkeni jatkuvat edelleen!

Oikein ihanaa pääsiäisen aikaa kaikille! On teidän vuoronne herkutella. <3

IMG_20160324_182606.jpg

Rentodu! Hengitä! Lataa akkuja! Ansaitset loman – Booking.com

Suhteet Oma elämä Mieli Matkat

Päiväni vuoristoradassa

Sain whatsapp-viestin siskoltani syödessäni illallista. Piru vie että erehdyinkin katsomaan sen mukana tulleen kuvan. Purskahdin itkuun. Kyyneleet valuivat pitkin poskia kun yritin jatkaa syömistä. Toivoin ettei kukaan huomaa.

Tämä päivä oli jostain syystä yhtä vuoristorataa. Yhden päivän aikana mentiin niin ylä- kuin alamäkeä, välillä kovaa ja välillä jarrutellen. Kaikenkirjavia tunteita tuli käytyä läpi.

IMG_20160322_002931.jpg

Kuvassa minua tapitti oma muruseni, jänöpupuni, hapsiaiseni, kohta 11-vuotias paras ystäväni. Minulla oli kova ikävä tätä maailman parasta sohvaperunakaveria.

Aiemmin päivällä minut valtasi levottomuus ja alakulo. Miten ihmeessä toipuisin kaikesta kokemastani? Miten voisin taas alkaa elämään ”normaalia elämää?”

Nipistin itseäni. Mikä lämpö! Ihana aurinko. Kaunis meri. Rantahiekka ja ne upeat maisemat. Nauti nyt hyvä ihminen. Lopeta se murehtiminen.

IMG_20160322_011728.jpg

Tapasin ystävääni ihanassa, kantapaikaksi muodostuneessa rantabaarissa (nro 14) turkkilaisen teen merkeissä. Maailma parani huomattavasti kun vaihdoimme kuulumiset auringon säteiden alla. 

Hotellille palatessani huomasin suureksi ilokseni, että hotellin oma ranta oli vihdoin avattu. Ai että! Ehdin vielä nauttimaan auringon lämmittävistä viimesäteistä. Hengitin taas vapaammin siihen asti kunnes pyyhin kyyneleitä illallisherkkujen lomassa.

Millainenkohan huominen mahtaa olla? Pääsenkö vuoristoradan sijaan kenties maailmanpyörään, josta voin kaikessa rauhassa ihailla maisemia? Haluanko vielä ylipäänsä jatkaa retkeäni? Vai onko minun jo aika palata kotiin? 

Iyi geceler – hyvää yötä!

IMG_20160321_180235.jpg

 

 

 

Suhteet Oma elämä Ystävät ja perhe Ajattelin tänään