Saanko esitellä uudet ystäväni?

Aamulla altaalle kömpiessäni saan usein heti seuraa. Rannalla kävellessäni olen päässyt muutaman kerran vallattoman leikin keskelle. Ja toki, jos ruokaa vain on tarjolla, ystäviä on sitäkin enempi.

IMG_20160311_071406.jpg

IMG_20160313_170552.jpg

Täällä näitä karvaisia ja karvattomia ystäviä riittää! Näitä silitellessä ikävä omaa hapsiaista kohtaan onneksi hieman lievenee. <3

IMG_20160301_083448.jpg

IMG_20160313_175725.jpg

Ensi kertaa olen törmännyt Turkin maalla myös ei niin miellyttäviin kavereihin; jonkinlaisiin hyttysen sukulaisiin. Ikäviä ja kutittavia paukamia oli toistakymmentä. Muutaman päivän kärsittyäni sain apteekista avun näihinkin, ostamani salva toimii hyvin ja kutina loppuu siihen. Joko nämä hyttysen serkut ovat vaihtaneet maisemaa tai olen tullut immuuniksi, mutta tämä parin ensimmäisen viikon harmitus onneksi näyttäisi olevan takanapäin!

IMG_20160314_075327.jpg

Ihania hetkiä myös teille ystävienne kera! Hyvää alkavaa viikkoa. Rapsutelkaahan toisianne. <3

IMG_20160312_085116.jpg

 

Suhteet Ystävät ja perhe Mieli Ajattelin tänään

Munakoison yliannostus?

Huomasin juuri syöneeni munakoisoa päivittäin kohta jo kolme viikkoa… Putki alkoi jo tulomatkalla lentokoneessa kun Turkish Airlines tarjoili savustettua munakoisoa alkuruoaksi. (Turkish Airlinesin herkuista kerroinkin jo aiemmin.) Siitä lähtien olen herkutellut tällä tomaatin ja perunan sukulaisella päivittäin. Grillattuna, paistettuna ja haudutettuna. Kylmänä alkuruokana ja lämpimänä pääruokana. Lounaalla, illallisella ja jopa heti aamiaisella. Munakoiso vaan on niin hyvää! Ja täällä jos missä tästä hieman työtä vaativasta, pensaassa kasvavasta herkusta osataan valmistaa yrittien ja muiden mausteiden kanssa kerrassaan suussa sulavaa. Millainen mahtaa olla munakoison yliannostus?!

IMG_20160312_140434.jpg

Myös muut kasvikset ja vihannekset ovat maukkaita. Täällä ei juurikaan kaipaa muita proteiinilähteitä kun erilaisia papuja, linssejä ja toinen toistaan maukkaampia juustoja on tarjolla värikkäiden kasvisten kanssa. Toki turkkilaisittain maustettu jauheliha on suurta herkkuani!

Olen ollut enemmän kuin tyytyväinen hotellini all inclusive -tarjontaan. Ruoka on perinteistä turkkilaista, sitä on sopivasti ja se on maukasta. 

All inclusive on tehnyt retkestäni myös erittäin helppoa. Jos ei huvita lähteä kesken lämpimän altaallaolohetken aikaan etsimään ruokaa, voin vain pistäytyä ravintolan buffet-pöydän äärellä. Ja kun jano yllättää, saan baarista monen kirjavaa juotavaa vaivatta. Ja mikä parasta, siinä kohtaa ei tarvita edes lompakkoa. Näin ollen reissubudjetti on jokseenkin hyvin tiedossa.

IMG_20160312_124236.jpg

IMG_20160312_125105.jpg

Mikään ei kuitenkaan ole estänyt minua syömästä muuallakin. Olen aiemmissa kirjoituksissani maininnut mm. vuoristossa sijaitsevan Zirven maittavasta aamiaisesta.

Oloni on lounaan jälkeen kovin raukea. Taidan ottaa pienet nokoset aurinkotuolissa, kuunnella aaltojen kohinaa ja nauttia lämmöstä. Kuullaan pian!

IMG_20160312_135908.jpg

 

Hyvinvointi Ruoka ja juoma Mieli Matkat