Viestinnän hampurilaistekniikka

Tunnetko viestinnän hampurilaistekniikan, jota käytetään korjaavan palautteen antamisessa? Siinä annetaan ensin jotain positiivista palautetta, sitten käsitellään kehittämiskohde ja lopetetaan palautteen antaminen asiaan, joka on mennyt hyvin. Tekniikkaa voi soveltaa myös ostosviestintään.

2012-09-28-418.jpg

– Hei kulta, minulla on sinulle yllätys, ilmoitin palatessani tytön kanssa Stockmannilta.
– Mikä se on? Rouva tiedusteli.
– Eihän se ole yllätys, jos kerron, hymyilin ja kaivoin ostoskassista pinon levyjä.
– Oo! Solsidan! Molemmat kaudet! Ihanaa! Mikäs tuo laatikko on?
– Ai tämä? Viidentoista levyn Lord of the Rings -trilogian Extended Edition Blu-ray -boksi.
– Eikös sinulla jo ole se? Rouva ihmetteli.
– Ei kun se on vain DVD, ja tämä on ihan eri asia. Mutta hei katso tässä on vielä yksi: Titanic! 3D Blu-ray.
– Oo, yli 6 tuntia lisämateriaalia.
– Niin, ja 3D:tä!

Kaivoin kassista vielä yhden paketin.

– Täällä on vielä yksi yllätys, jatkoin.
– Mikä se on? …Uusi Sofi Oksanen! Siis se, jonka varausjonossa olin kirjastossa sijalla kaksituhatta-jotain! Ei sinun olisi tarvinnut.
– Ei niin. Ole hyvä.

Ovelaa mutta toimivaa.

suhteet oma-elama ystavat-ja-perhe leffat-ja-sarjat
Kommentointi suljettu väliaikaisesti.