ENSI VUODEN AVIO = TÄMÄN VUODEN KIIRE

kalenteri.png

 

Näin siinä kävi, aika vaan lipuu läpi sormien ja tänään Redin liukuportaissa Eetu totesi; Vuosi ja puoltoista kuukautta, ja ollaankin naimisissa. Puhuimme asiasta jo ennen uuden vuoden aattoakin, ja tulimme siihen tulokseen, ettei häihin kannata ladata sen suurempia odotuksia, kun joku kuitenkin menee toisin kuin olisimme ajattelleet/halunneet. On sitten liian kylmä, tai tuulee liikaa.

Tässä se nyt on kalenterina, viimeinen vuosi ennen avioloitumista; päiviä päivien perään, uusien adidaksien ostamatta jättämistä (säästämistä), kyyneleitä – niin ilosta, kun surusta -,  haleja, ja seikkailuja, kyllä, ennen kaikkea seikkailuja. 
 

Tammikuu 2019: 

  • Juhlapaikan lopullinen varaus
  • Budjetointia ( Tästä kirjoittaakin Eetu)
  • Mahdollisten esiintyjien varaaminen. 
  • Häämessuilua
  • Videokuvaus, kyllä vai ei? 
  • Pinterestin holtiton selailu

Helmikuu 2019: 

  • Häämessut Tampereella Kaasoni Riikan kanssa, tapaan myös muut Häät-blogiyhteisön edustajat, jännää! (Isompi esitely sitten.)
  • Tapaaminen Kaasojen kesken
    – Kuka kaasoista kirjoittaa postauksen blogiin, kenties jotain paljastuksia?
  • Save the date-juhlat ”Häiden etkot” 23.2.2019
  • Eetu käy läpi tulevaa Bestman-vuotta, valikoitujen henkilöden kanssa
  • Pinterestin holtiton selailu

Maaliskuu 2019: 

  • Mahdollisten mekkojen sovitusta
  • Pieniä, suuria askareita – no panic, kai? 
  • Pinterestin holtiton selailu

Huhti – Heinäkuu 2019

  • Häämekon valinta, ja tilaus. 
  • Mahdollisen kakun tilaaminen
  • Meikkauksen harjoittelemista
  • Tanssitunnit

Elokuu 2019

  • Katsaus budjettiin, ollaanko ylitetty, vaiko alitettu
  • Vihkisormusten suunnittelu. Päätyykö Eetu itse takomaan sormustaan?
  • Varaa häämatka

Syyskuu 2019:

  • Eetun ja Bestmanien pukujen mittatilaustyö, sekä tilaus.
  • Kaasojen mekot
  • Muut asusteet

Lokakuu 2019:

  • Laulutunnit ( KÄÄK) 
  • Jousikvartetin varsaus
  • VINKVINK POLTTARIT
  • Korttien suunnittelu
  • Messuilua
  • Muista ilmottautua kilpailuun vuoden hääblogiksi 2020. Tämä on koko syksylle.
  • Muista hakea vapaata

Marraskuu 2019:

  • VINKVINK POLTTARIT
  • Vihkisormusten tilaus
  • Kutsukorttien lähettäminen, nyt on tosi kyseessä
  • Muista ilmottautua kilpailuun vuoden hääblogiksi 2020. Tämä on koko syksylle.
  • Meikkien osto

Joulukuu 2019:

  • Muista ilmottautua kilpailuun vuoden hääblogiksi 2020. Tämä on koko syksylle.
  • Tee avioliiton esteettymystutkinta, again. Koska Eetu innokkaasti teki sen vuoden etuajassa!

Tammikuu 2020: 

  • PANIKOI
  • MEKON SOVITUS
  • TAPAA SATU MALI
  • TAPAA VIDEOKUVAAJA
  • MAISTELE, HERKISTELE, ITKE HUUDA
  • Olemmeko saaneet hankittua unelmakropat?

Helmikuu 2020:

  • TAHDO. 

Ja siihen se loppui. Olimme miettineet asiaa, ja luulimme saavan koko vuoden täyteen hirveesti kaikkia pieniä asioita, mutta sitten iski blackout. 

 

Miltäs näyttää meidän tuleva vuosi?  Onko jotain, mitä juuri nyt mieliimme ei juolahtanut, mutta sinä/te kokeneempina voitte vinkata, otetaan asioita ,mieluusti vastaan. 
 

<3: Kiira

 

ps. Saa antaa myös muita tekstiehdotuksia. Ja pysykää kuuolla, Häät-media on jännä kaveri!
 

 

 

– 

 

Suhteet Oma elämä Rakkaus

AVIOLIITOLLE EI OLE LAISSA SÄÄDETTYÄ ESTETTÄ

48989507_2096979180339907_1217697492695515136_n.jpg

 

Muokkaan 2.1.2019: Kokkinen, eli parempi puoliskoni teki tämän tutkinnan täydestä innostuksesta häihimme, ja joudumme tekemään sen uudelleen joulukuussa 2019. Mikä positiivista? 1. Mies on innoissaa 2. Osaamme tehdä tämän!

Kiitos :’)

 

HUH, onneksi. Kyllä sitä tulikin jännitettyä, etten vaan ole Eetun sisarus, saati ottolapsi. Onhan se toisaalta näin järkiavioliiton kynnyksellä saada tietoon, ettei toinen ole muiden kanssa ehtinyt avioitumaankaan tässä ohimennen.

Höpinät sikseen. Jos melkein kahdentuhannen euron teetetty kihlasormus, valokuvaajan varaaminen hääpäivälle tai save the date- korttien lähettäminen ei ole varmistanut aikeitamme järkiavioliitosta, niin tässä olisi sitten mustavalkoisella – leimojen kera. 

Tosiaan, me emme kumpikaan kuulu kirkkoon. Eetu on ollut pakanoiden puolella jo heti 18v syntymäpäiviensä jälkeen, ja minä nyt syksystä. Ajatuksena on asiallinen, tämän hetkisiin faktoihin perustuva vihkitilaisuus juhlapaikalla, ilman sen suurempia taivaallisia voimia. Olen itse ollut aina tapa Kristitty ja uskontojen historiat on kiinnostanut, mutta en ole päässyt lähempään kosketukseen uskoni kanssa oikeastaan koskaan, joten päätin ettei sen tarvitse olla osana yhtä tärkeimmistä päivistämmekään. En tietenkään voi kumota tosiasiaa siitä, etteikö Eetun apinasta ihmiseksi, kakkaa sataa niskaan, jos sataa, eikä kukaan auta – ajattelutapa olisi muovannut myös omaa ajatteluani jääkirkossa juhlittavista prinsessa häistä. Toisaalta, olenhan minäkin jo lähempänä kolmea kymppiä, kuin kahta kymppiä, joten syy olkoon myös siinä.

Päätimme olla ajoissa, ja yrittää varata jo mahdollista vihkijää. Hommahan ei ollut ihan niin helppoa, vaan niin kuin Suomessa kuuluu – ensin haetaan lupaa. En ollut tiennytkään tällaisesta menetelmästä koskien avioliiton solmimista ”siviilisti’’, joten toisaalta ehkä ihan hyvä olla taas kerran ajoissa, eikä myöhässä. Tuloksen julkaisemisessakin meni kuitenkin yli viikko. Nyt sitten vaan tosi hommiin tämänkin asian suhteen. Yksi asia taas pois listalta.

Itseasiassa juuri eilen äidin kanssa puhuneena, luulen meidän sukupolven olevan se, jonka avioliitot taas kestävät. Ai miksi? Syyt ovat hyvinkin simppeleitä, kuten; tasa-arvo puolisojen välillä, puhumisen kulttuuri, kadonneet roolit, ja järkiavioliitot. Avioliittoja ei solmita vain pelkästään hetken tunnemyrskystä jotain yhtä ihmistä kohtaan, vaan ymmärretään ihmisen mieltä ja houkutuksia. Kuitenkin, kun molemmilla on päätös mennä yhteen ja olla yhdessä, tietäen samalla sen, ettei kummankaan ole järkeä rikkoa itseään tai toista parisuhteen takia, vaan on parempi poistua takavasemmalle ennen sitä. Tieto ”mahdollisuudesta” lähteä, kun sattuu, lisää mielestäni vahvuutta ja halua siihen, että tekee kaikkensa suhteen eteen juuri nyt, tänään. Ketään, kun ei voi omistaa, ja parisuhteeseen tarvitaan aina kaksi. 
Joten en näe kuin yhden syyn mikä voisi johtaa meidän avioeroon-  luottamuspula, mikä taas johtuu usein puhumattomuudesta, jota mun kanssa ei valitettavasti ole.

Voin siis hyvin mielin itsekin todeta, ettei avioliitollemme ole minkäänlaisia esteitä, ja jos niitä tulisi – täytyy mennä lävitse *ruohon suhinaa käsillä*.

– Kiira

 

 

Suhteet Oma elämä Rakkaus