Ihana Tesla!

Tesla keula.jpg

Voi Tesla, voi Tesla. Aavistin jo ovea avatessa, että olet se oikea minulle. Voisin sanoa, että ekologisuutesi olisi tärkein kriteeri sinua valitessa, mutta valehtelisin. Saattaisin myös ihailla kaunista maalipintaasi ja ylistää muotojasi, mutta ne ovat tulevat vasta toisena tai kolmantena. Hiljainen käyntiäänesi, kenties, mutta ei sittenkään se paras puolesi. Parasta sinussa on kaasupoljin ja sen painamisen tuottama tunne. Kevyt polkaisu ja selkä painautuu selkänojaan, sinä kiihdyt ja sydämeni pompahtaa ilosta. Lähes nauran ääneen ja vieressä istuva myyjä, tuo autosta yhtä innostunut nuori mies, seuraa reaktiotani ja yhtyy samaan iloon. Voi luoja, kuinka hyvältä tuntuu painaa kaasua ja tuntea voima. Ajatukseni siirtyy samassa sekunissa toiminnaksi. Voi Tesla, kunpa voisit olla minun. Parkkeeratessani sinua peruutustutkan avulla ja pysähtyessäni, en tahtoisi nousta pois sylistäsi. Olemme yhtä ja tahdon unohtaa takapenkillä istuvan mieheni ja hänen lapsensa sekä vieressä istuvan myyjän. Meistä jokainen on hetken hiljaa ja meistä jokainen tahtoisi sinut omakseen. 

Pikkuteslat.JPG

Sinuun minulla ei ole varaa, mutta kenties poikaseesi. Jos ostaisin pienen pienen Teslan ja syöttäisin sitä hellästi sähköllä, pesisin ja vahaisin, niin kasvaisiko siitä suuren suuri ja tehokas aikuinen auto? Hetken kuvittelen tuon olevan mahdollista ja mittailen mielessäni automme takakontin tilavuutta. Mutta koska olen aikuinen, tiedän ettei autonkasvatus ole mahdollista, huokaus, voisi mielestäni olla. 

Tesla alusta.JPG

Sinun sisuksesi on myös kaunis. Yksinkertainen, eikä yhtään liiallista liikkuvaa osaa ja mikä parasta ei öljytikun sottaamia sormia. Häveliäisyys melkein ottaa vallan, mutta sinä seisot siinä itsevarmana piilottelematta muotojasi. Tiedät olevasi täydellinen juuri sellaisena kuin insinööri on sinut luonut. Toisin on minun laitani, mutta imen itsevarmuuttasi ja sinä et arvioi minun ulkonäköäni, etkä edes lompakkoni paksuutta. Olisit minun, mutta me molemmat tiedämme tämän kerran olevan ainoastaan tutustumista ja ihailua, joka johda kiinteään ja pysyvään suhteeseen, ainakaan vielä. 

Tesla profiili.JPG

Olet auki kaikelle. Veisit epäröimättä tahtomaani kohteeseen. Voisin luottaa navigaattoriisi, joka kertoisi myös latauspisteet matkani varrella. Spotify suoltaisi lempimusiikkiamme ja ajon aikana voisin säätää ajoasentoani niin tahtoessani. Olet huomaavainen ja varoittaisit liian lähellä olevasta katukivetyksestä ja moottorijarrutuksesi lataisi akkujasi ja olisi turvallinen tapa lähestyä risteysaluetta. Olisit avoin maailmalle ja sulkisit ovesi, äänettä ja sulavasti, perässäni. Odottaisin uskollisesti, kunnes lähestyisin sinua ja pyytäisin avamaan ovesi. Laittaisin sinut lataukseen ja sinä täyttäisin minun nukkuessa akkusi ja aamulla lähtisimme yhdessä eteenpäin. Ehkä antaisin mieheni ajaa sinua joskus ja sinä tyytyist toiveeseeni ja tottelisit hänen kaasujalkaansa yhtä lailla kuin minunkin. 

Tesla driver.JPG

Voi Tesla. Jään odottamaan sinun uutta malliasi, johon minulla ehkä on varaa. Tiedän haaveen olevan vuosien päässä, mutta yhteys on luotu. Sinua esitellyt myyjä oli mitä ystävällisin ja tietoinen ettei myyntitapahtuma ole totta koeajomme jälkeen. Hänen soittaessaan miehelleni ja pyytäessä meitä koeajolle, hän tiesi kyllä lompakkomme paksuuden. Silti hän tahtoi meidän kokevan tämän hienon kokemuksen, joten kiitos Tesla Motors sekä kahvista että parhaasta ajokokemuksesta ikinä. 

Huikean kokemuksen jälkeen istuin uskollisen kaasuautomme Braunin hellään syliin. En tohtinut hänelle kertoa mitä olin juuri kokenut. Tesla oli myös kiltti, jättäessään pröystäilemättä automme herkän katseen alla. Paijasin ja kehuin autoamme, mutta sydämessäni salaa kaipasin Teslaa…..

suhteet oma-elama vastuullisuus ajattelin-tanaan
Kommentit (11)
  1. Etsivä löytää 🙂 . Tuo kyllä vaikutti niin rakkaudelta ensisilmäyksellä-tapaukselta. Olipas vain ihanan punainen!

    1. Ja ihanan kiihtyvä, hiljainen ja tottelevainen. Hinta vain on turhan korkea, noin 100 000 euroa!

      Tosin, on lienee tulossa ns. kansanmalli, jonka hinta olisi arviolta noin 35 000 – 40 000. Minä kuitenkin jatkan haaveilua!

      1. Johan on hintaa, ehkäpä haaveilu on parasta (ja lottoaminen)

  2. Jos sähköauton tahtoo, niin mitään järkeä Teslan ostamisessa ei ole. Buginen kasa kallista peltiä, jonka luotettavuus on surkea, hinta varustelu- ja laatutasoon nähden käsittämätön ja korjauskulut tähtitieteelliset.

    Firma tulee myös menemään konkurssiin, joten huollotkin jatkossa voivat olla haasteellisia.

    Tesla on Apple-ilmiö sillä erolla, että Apple pystyy tekemään voittoa siinä missä Tesla tekee karkeaa tappiota ja on tuomittu kuolemaan.

    Taas yksi esimerkki sosiaalisesta hurahtaneisuudesta. Kun nykyihmiseltä puuttuu pyhä ja Jumala, ne korvataan materialla, johon uskotaan samaan tapaan kuin uskotaan Jumalaankin.

    Sähköautoja en sinänsä vastusta. Paljon parempiakin vaihtoehtoja vain hinta-laatusuhteeltaan on.

     

    1. En tohdi Teslaa, enkä mitään muutakaan materiaa, nostaa Jumalan asemaan. Toisaalt voinee pohtia myös Jumalan olemassa oloa ja sen myötä kaikkea sitä mitä Hänen valtakunnassaan keksitään. Se on kuitenkin ihan toinen asia. 

      Tesla on vain yksi haave, ehkä turha ja ehkä bugiva ajettava tietokone. Tunne, jonka sillä ajaminen sai aikaiseksi, oli kuitenkin hurmaava ja ihastuttava. Sen tahdoin kertoa ja jatkan haaveilua ja jos tosiasiat tämän kaatavat, niin olkoon sitten niin. 

      🙂

    2. Niin, mikähän olisi hinta-laatusuhteeltaan parempi sähköauto. Ehkäpä Model3.

      Mitähän käytännössä tarkoittaa Teslan bugisuus. Minä en osaa vastata näihin väitteisiin. Löytyykö lukijakunnan viisaampia auttamaan?

    3. Niin, mikähän olisi hinta-laatusuhteeltaan parempi sähköauto. Ehkäpä Model3.

      Mitähän käytännössä tarkoittaa Teslan bugisuus. Minä en osaa vastata näihin väitteisiin. Löytyykö lukijakunnan viisaampia auttamaan?

Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *