Koska olin liian kiireinen

Oletteko huomanneet, että jotkut päivät vain katoavat? Ne alkavat ja huomaat sen. Ne loppuvat ja huomaat sen. Siinä välissä on jonkinlainen musta aukko. Koko päivä menee ja sinä teet asioita, fiksujakin asioita mutta et mitään ihmeellistä. Et mitään sellaista aikavievää tai suurta mikä selittäisi myöhään illalla sen omituisen tunteen että nyt on ilta, minne tämä päivä katosi?

Minulla oli tänään juuri sellainen kadonnut päivä. Entistä omituisemmaksi päivän katoamisen tekee se, että vietimme yhteistä vapaapäivää miehen kanssa. Ne vapaat ovat aina niitä päivistä parhaita ja tärkeimpiä eivätkä ne vain saa kadota. 

Eilen illalla meni myöhään, joimme viiniä ja höpöttelimme sohvalla katsoen suosikkisarja The Good Wifea Netflixiltä. Aamu-unet jatkesivat kahdeksan maissa kun sähkäri soitti olevansa matkalla meille uuden jääkaappipakastimen kanssa. Yes! Homma hanskassa ysiltä. Sitten minä valitettavasti nukahdin uudestaan, ehkä jouduin rinnakkaisuniversumiin tässä vaiheessa? Lenkille pääsimme vasta kolmen maissa, suihkun ja pika-aamiaisen jälkeen. Sitten vintille etsimään (kadonneita) tavaroita, naapuriin puhumaan lapusta, jonka mukaan taloon ollaan vihdoin asentamassa kuitu. Tupla-yes! Sekalaista hintojen googlailua ja soittelua eri nettifirmoihin. Mies lähti treenaamaan ja minä lupasin laittaa ruokaa. Laitoinkin, ja tiskasin massiiviset tiskit. 2,5 t elämästäni, huh. Lopputuloksena 1) kukkakaalicarbonaraa ja 2) uunilohta, peruna-parsamuusia ja vihreitä pestokasviksia. Sitten kauhea pakkausspurtti ja hirveällä höngällä kohti satamaa, koira kainalossa.

Nyt laivalla, erittäin hämmentyneenä ajan kulusta. Päivän ensimmäinen rauhallinen oma hetki. Vähän väsyttää (taas), koira vetää jo sikeitä viereisellä tuolilla. Huomenna täytyy olla skarpimpi ja enemmän läsnä, en yhtään pidä tästä tunteestä että koko päivä valui hukkaan. Nyt aion kääntää kaiken hyväksi, ja nauttia erityisen paljon kahvitteluhetkestä kirjan kanssa, se jää toivottavasti siten päällimmäiseksi muistoksi tästä päivästä.

IMG_5419.JPG

Mitenkäs te, tuntuuko koskaan siltä että olette ajautuneet limboon tai outoon aikajanaan jossa asiat vain tapahtuvat ja te menette virran mukana?

Suhteet Oma elämä Ajattelin tänään

Mennyt tammikuu – random pics

Tammikuu on ollut minulle melko saamatonta aikaa. Vuodenvaihteessa koko maailmaan tuntuu iskevän jonkin sortin maaninen halu tulla paremmiksi ihmisiksi ja minusta ei taaskaan tuntunut yhtään siltä, että jaksaisin hypätä samaan pulkkaan. Ahdistaa vain kuinka kaikki paikat ovat täynnänsä lupauksia siitä, kuinka helposti voin laihtua, syödä paremmin, treenata enemmän, stressata vähemmän ja ylipäätään tehdä elämästäni ah niin paljon paremman.

Minun tammikuuni saisi olla jo ohi, kertakaikkiaan vedellä viimeisiään. Sovitaanko näin? Kännyn randomien kuvien mukaan ainakin tammikuu erustui pääasiallisesti näihin juttuihin:

Pieni koira sairasti ja koko lauma oli paniikissa. Ripulia ja oksentamista koko tammikuu ja selvillä vesillä ei olla vieläkään. Nyt on otettu kokeita ja odotellaan tuloksia, toivottavasti niistä selviää kärsimyksen aiheuttaja. Viimeisimmän, eli lauantaisen ripulin jälkeen muutimme ruokavaliota, nyt syödään vain keitettyä riisiä ja herkälle vatsalle tarkoitettua kosteaa muonaa suoraan eläinlääkäriltä.

IMG_0004.JPG

Tallinnan-reissu. Siihen meni yllättävän paljon rahaa ja aikaa, mutta oli kivaa. Hoitoihin ja rafloihin palaisin mielelläni pikapikaa uudestaan.

IMG_5270.jpg

Ruokahuolta on pelannut jotenkuten. En ole oikein jaksanut panostaa uuteen ja ihmeelliseen vaikka reseptivihko pullisteleekin ratketakseen. Kuvan fetajuustolla ja pekonilla maustettu lihamureke uunisipuleilla oli tyypillinen tammikuun ruoka, maukas, täyttävä ja turvallinen. Helppo tehdä ja siitä riitti moneksi päiväksi. Samaan syssyyn uuniin menivät uunijuurekset, niitä on tehty ahkerasti.

IMG_1857.JPG

Jonkinlaista yritystä itsensäparantamiseen on ollut lähinnä kauneudenhoidon rintamalla. Olen käyttänyt pois kaikki naamiovarastot, tässä mennään Sephoran Nourishing & Repairing-käsinaamio tassuissa. Huom! Kasvonaamioitakin samalta merkiltä on nähty, ne saivat miehen hieman kavahtamaan kun hän astui pahaa-aavistamatta vessaan kun naamiota leviteltiin paikalleen. Mutisi jotain Silence of the lambs-efektistä.

IMG_3974.JPG

Päivän on pidentynyt, joka päivä ihan häivähdyksen ja minä huomioin joka ainoan sekunnin.

IMG_5112.JPG

Tammikuun positiivinen on sama kuin joka tammikuu. Tulppaanit, ihanat tulppaanit ovat taas sesongissa. Niitä on saada, joka värissä tai vaikka joka väriä erikseen! Tulee parempi mieli ihan samantien.

IMG_0002.JPG

 

Suhteet Oma elämä Ajattelin tänään