Aamulla pysähdyin miettimään huoliani

Aamulla ehdin ennen töihin lähtöä katsella uusimman jakson Maria Kalliota ja pysähtyä hetkeksi miettimään huoliani Yogaian psykologin Kaisan johdolla. Tällä hetkellä ajatuksissani nousivat huolekseni raha-asiat. Rahahuolet masentavat minua. Koen olevani epäonnistunut, vaikka olenkin yrittänyt laittaa niitä kuntoon.

Ajattelen, että minun pitäisi jaksaa jatkuvasti tehdä lisätöitä. Järki sanoo kuitenkin, että en varmastikaan kovin kauaa jaksa moista tahtia. Ja onko siitä sitten lopulta edes mitään hyötyä. Voi olla, että päädyn lisätyön vuoksi pitkälle sairaslomalle ja sitten vielä veroprosenttikin on turhan korkea. Tai verottaja muistaa minua ensi vuonna mätkylaskulla.

Kuluttaminen minulla on jo vähentynyt paljon. Ja pystyisin kyllä vielä jotain karsimaankin. Ehkä mietin näitä vielä. Onhan minulla kohta loma ja aikaa omille asioille vaikka kuinka paljon. Ehkä soitan muutamaan numeroon ja puhun raha-asioistani ammattilaisen kanssa. Siis rahahuoliin perehtyneiden ammattilaisten kanssa. Ehkä he osaavat neuvoa minulle, mitä minun kannattaa tehdä.

Tärkeätä on, että alkaa puhua asiasta eikä vain pidä kaikkea sisällään. Se helpottaa omaa oloa ja kuitenkin varmastikin on minun tilanteessani vielä mahdollisuus saada apua. Ja mikä parasta, minulla ei ole yhtään ketään huollettavana. Lapseni ja vanhempani pärjäävät onneksi ilman minun taloudellista apuani. Tästä olen kiitollinen.

Kiitos sinullekin, joka jaksoit lukea tämän minun huolipostaukseni!

Nähdään!

-Sanna-

Hyvinvointi Oma elämä Mieli Ajattelin tänään

Syksyn eka päivä

Ja niin se kesä taas meni nopeasti ohi ja ollaan syyskuussa. Syksyn tulon on kyllä huomannut jo jonkin aikaa. Yöt ovat viileitä ja pimeääkin on jo klo 21 aikaan. Minä olen aina tykännyt syksystä. Silloin on otollista aikaa kuntoilla ja aloittaa jotain uutta.

Tänä syksynä en ole aloittanut oikeastaan mitään uutta. Mutta kuntoilla olen jaksanut, kun on taas viileämpää. Se on hyvä juttu se. Kuntoilu on minulle tärkeää sekä fyysisesti että psyykkisesti.

Vapaat menivät taas nopeasti, vaikka en mitään kovin ihmeellistä tehnytkään. Kotoilua ja kuntoilua lähinnä. Sopivat minulle ja tähän aikaan.

Onneksi minulla on kohta pari viikkoa lomaa niin saan tehdä kaikkea omasta mielestäni kivaa niin paljon kuin mieli tekee. Varmasti ihan kyllästymiseen asti.

Jostain syystä tänään olen muistellut viimeistä kymmentä vuotta elämässäni. Kyllä se on ollut ihan hyvää elämää. Paljon on kaikkea tapahtunut ja kaikella on varmastikin ollut tarkoituksensa. En olisi se, mikä nyt olen ilman näitä tapahtumia. Katkera en ole näistä vuosista. Sainhan seurata lasteni kasvamista aikuisiksi. Ja paljon olen ehtinyt itseenikin panostaa. Milloin on mikäkin asia ollut itselläni menossa. Olen monesta asiasta kiitollinen.

Ehkä tähän syksyyn tulee minulle vielä jotain uutta. Sitä odotellessa on ainakin kiva kirjoittaa tätä blogia.

Nyt toivottelen teille hyvää yötä! Nähdään taas!

-Sanna-

 

Hyvinvointi Oma elämä Mieli Ajattelin tänään