Kuntoilusta endorfiiniä

Olen nyt päivittäin pyrkinyt kävelemään vähintään 8000 askelta. Tänään vapaapäivänä laiskottelin aamun ja aamupäivän katsellen Salkkareita ja kuunnellen kirjaa. Iltapäivällä kahvittelun jälkeen päätin lähteä kävelemään kerralla koko sen 8000 askelta. Jaksoin kyllä kävellä ihan hyvin kerrallakin koko määrän. Minulla oli juomapullo mukana ja aurinkolasitkin tarvittiin. Nyt kun syksy on jo todella lähellä, ei kuitenkaan ollut liian kuuma kävellä, vaikka aurinko paistoikin.

Kotiin palattuani tein vielä neljä helppoa jumppaa, yhteensä 35 min. Näihin sisältyi mm. keppijumppa ja helppo hiit-treeni. Kaiken tämän liikunnan jälkeen oli aivan ihana olo. Vähän sellainen kuin silloin, kun vietän aikaa miesystävän kanssa. Endorfiinit pääsivät valloilleen elimistössäni, koska liikunta kesti tarpeeksi kauan. Ihanaa!

Yleensä minulle kertyy tuo 8000 päivän aikana pienissä pätkissä. Mutta vapaapäivinä aion ehdottomasti ottaa tämän tavan, että lähden ulos kävelemään kerran päivässä ja kävelen kerralla 8000 askelta. Ja jumppaan aina kuin vain ehdin ja se sopii aikatauluuni.

Tänään oli juuri sopivasti liikuntaa. Ja koska pyrin noudattamaan 1400 kcal dieettiä niin en tuon enempää kyllä viitsi rehkiäkään. Rajansa kaikella. Liikunnastakin menee helposti ilo, jos uuvuttaa itsensä täysin tai hankkii rasitusvamman jalkaansa.

Mutta siis olen tyytyväinen, että liikun enemmän ja syön vähemmän. Tai siis lähinnä, että syön vähemmän sokeria. Tämän lisäksi olen nukkunutkin ihan hyvin. Tänään ajoissa taas nukkumaan niin jaksaa huomenna taas liikkua ja tehdä vähän muutakin.

Hyvää illanjatkoa ja nähdään!

-Sanna-

Hyvinvointi Oma elämä Mieli Ajattelin tänään

Maanantai-illan ajatuksia

Jotenkin ihan outoa, että tosiaan on vasta maanantai. Minulla kun on nyt kaksi vapaapäivää edessä. Vuorotyö sekoittaa kyllä ihan täysin ajantajun. Mutta eipä se minua haittaa. Omaa aikaa on taas runsaasti. Pojillakin on nyt taas opiskelu-ja työkiireitä, joten näen heitä seuraavan kerran vasta lomallani.

Ja lomahan on jo aivan kohta. Kahden viikon päästä se virallisesti alkaa. Kyllä kelpaa, kun saa olla ja tehdä kaikkea ihan omaan tahtiin. Odotan sitä jo kovasti.

Olen tällä hetkellä tyytyväinen ja hyvinvoiva. Olen saanut pidettyä kiinni ruokavaliosta ja 8000 askeleesta päivässä. Ja kyllä vain, nämä asiat tuovat minulle ihan selvästi jaksamista. Liika sokeri ja liikkumattomuus ovat siis olleet väsymykseni ainakin osittainen syy.

Sain katsottua Netflix sarja Virgin Riverin loppuun ja selvähän se, että sarja tulee varmastikin vielä jatkumaan, koska ihan keskenhän se jäi. Aion katsoa, kun jaksoja tulee lisää. Aloinkin katsoa sitten uutta sarjaa Good Witch. Sitä on 5 kautta, joten menee jonkin aikaa, kun se on katsottu loppuun. Vaikutti yhden jakson perusteella ihan katsottavalta.

Uudeksi kirjaksi valitsin Heli Suutarin Kaikki kääntyy hyväksi. Kirjassa on 100 ajatusta siitä miten voi auttaa itseään. Alankin taas kohta kuunnella sitä. Kyllä se unikin sieltä sitten joskus tulee.

Nyt siis hammaspesuille ja pötkölleen!

Nähdään!

-Sanna-

Hyvinvointi Oma elämä Mieli Ajattelin tänään