Aamuvuoropäivän askeleet

Lupasin teille informaatiota askelistani tänne. Tänään minulla oli aamuvuoro ja tuossa mittarissa näkyy päivän 7582 askelta, jotka tulivat ihan helposti ja vaivatta lähtemällä käymään töissä. Tuohon, kun vielä lisäisi kävelylenkin ennen tai jälkeen työpäivän niin helposti pääsisi 10 000 askeleeseen päivässä. Minulle riittää kyllä näin aluksi, että joka päivä tulisi se 8000 askelta. Kun olen tottunut siihen niin voin nostaa sen tuohon 10 000 askeleeseen. Siinä on minulle sopiva tavoite.

Työpäivän jälkeen olin tosi väsynyt ja nukuinkin sitten illalla muutaman tunnin. Nyt ei väsytä yhtään, mutta se ei haittaa mitään. Aion katsoa telkkua jne. niin pitkään kuin jaksan ja sitten nukkumaan, kun väsyttää.

Tulevat syömiset alkaa vähitellen hahmottua päässä. Huomenna käyn kaupassa ja ostan ruokaa dieetin tyyppisesti. Pyrin syömään sen mukaan, mutta ei ole kyllä vaarallista, jos on pieniä lipsumisia. Kunhan nyt suurimman osan ajasta syö niin kuin on järkevää. Enkä tosiaan ala huomautella toisille heidän syömisistään. Jatkossa syön elääkseni enkä elä syödäkseni. Siinä hyvä motto minulle.

Prosessi päässäni siis etenee koko ajan. Tämä blogi auttaa siihen hyvin. Kirjoittamalla on helpompaa jäsentää ajatuksiaan. Ehkä joku muukin hyötyy tästä, kun minä pohdin täällä näitä asioita omalla kohdallani. Enhän todellakaan ole ainoa suomalainen, jolla on suuri vaara sairastua vaikeahoitoiseen diabetekseen.

Nähdään taas!

-Sanna-

Hyvinvointi Oma elämä Mieli Ajattelin tänään

Salaatti maistuu hyvältä

Ostin tänään salaattiainekset ja tein ison vihannessalaatin vain itselleni. Söin sen kahdessa erässä illan aikana. Tämän lisäksi ruisleipää ja jogurttia. Pitää syödä ensin nykyiset ruoat pois ennen kuin alkaa ostaa ihan täysin dieetin mukaan. Ja siis en usko aina ihan täysin tuota 1400 kcal dieettiä pystyväni noudattamaan. Loppuelämä voi minun kohdallani tarkoittaa vielä vaikka 60 vuotta, joten kyllä voin aina välillä syödä ylikin.

Olen muistellut 20 vuoden takaista raskauttani, jolloin noudatin 1600 kcal dieettiä. Tuolloin sain mielestäni syödä ihan tarpeeksi ja motivaationa oli ettei vauvasta tule liian iso syntymään alakautta. Nyt minua motivoi helpompi loppuelämä. Kyllä on helpompaa elämä, jos ei ole vaikeahoitoista diabetesta.

Tänään olin pitkän päivän töissä klo 16 asti. Vapaailta on jäänyt siksi vähän lyhyeksi. Katsoin Virgin Riveria pari jaksoa ja ehkä vielä kuuntelen kirjaa. Nukkumaan voisi mennä kohta. Ihme kyllä tänään ei niin väsytä. Eilen nukahdin sohvalle, kun olin saanut kirjoitettua postauksen. Niin se päivien rasitus ja kuormitus vaan vaihtelee. Joskus saat olla koko ajan liikkeellä, joskus taas sinun osasi on kevyempi. Ja siis kyllä haluankin olla liikkeellä. Olisi kyllä ihan tylsää istua koko työvuoron ajan esim. tietokoneen äärellä. Hui, miten suuri riski onkaan saada aivoinfarkti, kun aina vaan istuu. En suosittele kenellekään.

Taidankin etsiä nyt pienen sinisen askelmittarini käsiini ja sujautan sen taskuuni töissä. Kerron sitten teille paljonko tulee askeleita. Hmm… missähän se mittari mahtaa olla.

Nyt etsimään sitä. Hyvää yötä ja nähdään!

-Sanna-

 

Kuva on Pixabaysta!

Hyvinvointi Oma elämä Mieli Ajattelin tänään