Loppuelämän projekti alkakoon

Tänään sen päätin käytyäni diabeteshoitajan vastaanotolla, että minä en halua itselleni vaikeahoitoista diabetesta. Tällä hetkellä tilanteeni on vielä ihan hyvä itseasiassa. Sokerit juuri ja juuri viitearvon yli. Kolesterolit tavoitearvoissa. Minulla ei ole myöskään rasvamaksaa. Pystyn vielä hyvin vaikuttamaan omaan tulevaisuuteeni ja korjata sokeriarvot viitearvojen mukaisiksi.

Minulla on nyt ruokavalio käytössäni, 1400 kcal. Siitä on hyvä katsoa mallia, että miten minun kannattaa syödä. Alan vähitellen noudattaa tätä. Katsotaan, miten se toimii minulla. Uskon jaksavani tuolla määrällä ruokaa useimpina päivinä. Joskus se voi tosin olla liian vähän.

Liikunta on toinen tärkeä asia. Tykkään liikunnasta, joten haluan ehdottomasti kävellä, tehdä lihaskuntoa ja harjoittaa liikkuvuutta. Realistista on, että vapaapäivinä pystyy nämä tekemään. Ennen lounasta kävelylenkki, ennen päivällistä lihaskuntojumppaa ja ennen iltapalaa joogaa. Työpäivinä ei oikeastaan kaipaa lisäliikuntaa, kun on koko päivän kuitenkin aktiivinen.

Katsotaan, mitä näillä saa aikaan. Seuraa blogia niin näet, miten minulle käy!

Nähdään!

-Sanna-

 

Kuva on Pixabaysta!

Hyvinvointi Oma elämä Mieli Ajattelin tänään

Loppuisi jo tämä koronakurjuus

Nyt kun koronatilanne on jälleen huonontunut niin voi vaan miettiä, että ovatko kaikki kesän riennot olleet niin tärkeitä kuin osalle tuntuvat olevan. Itse en ole koko kesänä käynyt oikeastaan missään. Elämäni on pyörinyt lähinnä töiden ja kodin ympärillä. Toisaalta olen tähän tyytyväinen, toisaalta en. Olisihan se kivaa, jos voisi käydä elokuvissa ja ravintolassa syömässä niin kuin ennenkin.

Minun tulee luettua aina TAYSin tiedotukset altistumispaikoista. Vielä ei ole osunut kohdalle. On ollut hyvä säkä. Toivottavasti näin jatkuukin. Mutta tuntuu, että juuri ravintolat ovat olleet usein altistumispaikkoja. Eli siis hyvä välttää niissä käymistä.

Jotenkin tuntuu siltä, että enää ei jaksa olla kiinnostunut ulkomaan matkoistakaan. En mielelläni poistu maasta ainakaan lähiaikoina. Kyllä sitä sitten ehtii ehkä joskus. Tai sitten ei. Pääasia, että edes jossakin olen ehtinyt käydä ennen korona-aikaa.

Maskinkäyttö on se, mistä haluaisin jo luopua, mutta ymmärrän kyllä, että pitää vaan edelleen käyttää ja vaikka olisi kahteen kertaan rokotettukin.

Nyt nukkumaan sillä tämä korona-aika on hyvin väsyttävää!

Hyvää yötä ja nähdään!

-Sanna-

Kuva on Pixabaysta!

 

Puheenaiheet Oma elämä Mieli Ajattelin tänään