Juhannuspäivän tunnelmia

Juhannuspäivä on sujunut täällä rauhallisesti. Viime yö oli hikinen ja heräsimme aikaisin. Söimme miehen laittamaa aamupalaa ja tein sisäisen rauhan meditaation. Mies pötkötteli tuon ajan eikä voinut välttyä itsekin kuuntelemasta meditaatiota.

Klo 9 aikaan lähdimme tekemään juhannuskävelyä. Sää oli aivan ihanan viileä ja kesätuuli tuntui ihanalta iholla. Päädyimme Prismaan ostoksille ja kotiinpäin lähtiessä oli sadekuuro meneillään. Söimme jäätelöt ennen kuin lähdimme Prismalta. Sadekuuro hellitti hieman eikä meitä haitannut lämmin kesäsade kotimatkalla.

Sitten olemmekin taas syöneet ja juoneet ja katsoneet Rahapajaa Netflixistä. Nukuimme päiväuniakin kumpikin ennen kuin lähdimme käymään uimarannalla. Tänään siellä oli vähemmän porukkaa ja sain tämän kuvan otettua juuri ja juuri ennen kuin joku tyttö oli syöksymässä kameran alueelle. Tuntemattomien ihmisten kuvaaminen ei mielestäni ole asiallista ilman lupaa. Enkä kyllä halua heitä kuviini.

Järveen pulahdus teki hyvää minulle ja nyt mietinkin, että miten minulta sujuisi mahdollisimman turvallisesti käydä päivittäin uimassa ilman seuraa. Kyllä varmasti jotenkin, kun hyvin suunnittelen. Minulla sentään on uimaranta ihan lähellä kotia. Se ei ole itsestään selvää. Olen tästä kiitollinen.

Nyt taas mies jo nukkuu. Minä teen vielä muutaman asian ja menen myös nukkumaan. Ensi yö on toivottavasti viileämpi. Joten hyvää yötä kaikille!

Nähdään!

-Sanna-

Kulttuuri Oma elämä Tapahtumat ja juhlat Ajattelin tänään

Hyvää juhannusta teille!

Suloista,
iloista,
useampi kiloista,
makkaran makuista,
nuotion hajuista,…
sääksen syömää,
lätkällä lyömää,
järven jäätämää,
pyyhkeen vääntämää,
rattoisaa juhannusta!

 

Mulla on kaikki tämä ihan tässä kotosalla. On kaupunkia ja luontoa. Tänään kastoin talviturkin. Vesi oli ihanan lämmintä. Ja ajattelinkin, että taidan käydä päivittäin pulahtamassa järvessä. Se viilentää niin ihanasti kuumaa kroppaa. Ja on juuri sopivaa liikuntaa ensin vaikka vähän jumpata kotona ja sitten kävellä rannalle. Mutta tietty ihan jaksamisen rajoissa. Ei ole tarkoitus uuvuttaa itseään liikaa tietenkään. Oli muuten myös kivaa, että uimapuku sopi minulle tänään paremmin päälle kuin tammikuussa kylpylälomalla. Pienet muutokset sen tekevät.

Kohta jo nukkumaan. On kivaa, kun saa nukkua tarpeeksi vapaalla ollessaan. Mies jo kuorsaa. Hyvää yötä!

Nähdään!

-Sanna-

Kulttuuri Runot, novellit ja kirjoittaminen Tapahtumat ja juhlat Ajattelin tänään