Miksi halutaan nähdä aina ne huonot asiat?

Tätä blogia pitäessä ja muutenkin olen törmännyt siihen, miten useat ihmiset haluavat nähdä vain sen, miten huonosti sinulla menee. Kaikesta mitä kerrot halutaan väen vängällä vääntää omia näkemyksiä. Useimmiten nämä ilkeät näkemykset eivät onneksi kuitenkaan pidä paikkaansa. Monesti voi toki kyseessä olla ihan vain sekin, että esim. blogin lukijan sisälukutaito ei ole hyvä. Eli hän ei ymmärrä lukemaansa. Näitä olen huomannut olevan paljon. Ja mielestäni minä kirjoitan aina selkeää ja ymmärrettävää tekstiä. Mutta siis aina en tule ymmärretyksi oikein siltikään.

Miksi halutaan arvostella ja haukkua toisia milloin mistäkin asiasta. Ihan niin kuin arvostelija itse olisi jotenkin parempi ihminen jne. Itse yritän välttää puhumasta tai kirjoittamatta toisista kovinkaan ilkeästi. Mutta en ole mikään pyhimys tässä asiassa. Ja siis tiedostan kyllä, että minua on arvosteltu usein. Mutta myös sen, että en ole ainoa, jota on arvosteltu.

Joskus joku viisas on sanonut, että kun kuulet jonkun sanovan jostain toisesta jotain ikävää niin voit olla varma, että hän puhuu myös sinusta samaan sävyyn. Ja varmasti tämä usein pitääkin paikkansa. Ei ole sellaista ihmistä, joka ei koskaan arvostele toisia tai, jota ei ole arvosteltu.

Olisi kyllä kivempaa, jos joskus haluttaisiin nähdä toisissamme niitä hyviäkin asioita. Olisi parempi mieli meistä useimmilla ainakin.

Hyvää yötä ja nähdään!

-Sanna-

Hyvinvointi Oma elämä Mieli Ajattelin tänään

Tilipäivän ajatuksia

Perjantain vapaapäivä on mennyt nopeasti. Aamulla särki taas päätä. Nyt on alkanut olemaan usein pientä päänsärkyä. Tämänkin yhdistäisin niska-hartiaongelmaan. Eli siis aamupäivä meni vaivaa potiessa. Iltapäivällä olin sitten kahteen otteeseen liikkeellä asioitani hoitaen. Ja ilta on ollut ihan ok vointia kotona.

Tänään tuli siis ihan tavallinen tili. Käytän termiä tavallinen, koska mielestäni on mautonta puhua huonosta tilistä, koska kuitenkin saan enemmän rahaa tililleni kuin suurin osa kunta-alalla työskentelevistä naisista. Ja siis pärjään kyllä tällä saamallani rahalla. Olenhan tottunut vähempäänkin.

En siis aio tässä nyt yhtään valittaa saamastani tilistä vaan olen kiitollinen siitä. Ostin tänään kaikkea tarpeellista seuraavaa kuukautta ajatellen. Ja nyt sitten vain ostan taas aina sen, mitä tarvitsen. Ja siis tarvittavilla tarkoitan ruokaa ja hygieniatuotteita. Nyt ei ole kulutusjuhlan aika ainakaan minulla.

Minulle riittää nimittäin tämä minun pieni elämäni missä on miesystävä, perhe, työ ja harrastustakin. Elämä menee päivä, viikko, kuukausi ja vuosi kerrallaan eteenpäin ja minä teen aina sen minkä milloinkin pystyn omaksi ja muiden hyväksi. Se tuntuu hyvältä.

Nämä kaksi vapaapäivää olivat hyviä. Nyt taas kuusi päivää töitä ja sitten on taas vapaata ja treffit. Seuraavasta listasta en vielä tiedä, näen sen sitten huomenna. Siihen aion ainakin sopia treffejä sekä arkeen että viikonloppuun. On niin ikävä jo miesystävää.

Nähdään taas!

-Sanna-

Hyvinvointi Oma elämä Mieli Ajattelin tänään