Ihanan hiljainen perjantai-ilta

On vaan jotenkin sellainen pinkki ja lila olo tänään. Tykkään näistä väreistä, vaikka näin vanha jo olenkin. Parhaimmalta ne näyttävät mustalla pohjalla. Karsastan ihan kokonaan pinkkiä tai lilaa vaatetta. Sopivat paremmin pikkutytöille. Ja minähän olen iso tyttö jo.

On ollut rentouttavaa olla ilta yksin täällä kotona rentoutumassa. Arvostan erityisesti omaa aikaani iltaisin sen jälkeen, kun olen ollut muutaman illan töissä ja kun niiden perään on sitten aina se aamuvuoro. Näiden jälkeen tuntuu ylelliseltä olla rauhassa omalla sohvalla tekemässä ihan mitä haluttaa.

Tänään vielä tiskaan ja sitten rentoutumista kunnes uni tulee. Ja aamuvuoron jälkeen yleensä nukuttaa hyvin. En kuitenkaan ollut tänään niin väsynyt, että olisin nukkunut päiväunet. Se olisi kyllä voinut olla hyvä asia, jos olisin nukkunut. Mutta ehkä nyt saa paremmin unta, kun ei ole illalla nukkunut.

Tältä illalta jutut on nyt tässä. Nähdään huomenna taas!

Hyvää yötä!

-Sanna-

Hyvinvointi Oma elämä Mieli Ajattelin tänään

Myöhäisillan meditointi tekee hyvää

Olen nyt alkanut tekemään aina iltavuoron ja postauksen jälkeen jonkun 10-20 min meditaatioharjoituksen. Meditointi sopii hyvin, koska en halua enää hikoilla suihkun jälkeen. Meditaatio rauhoittaa minua sopivasti. Useinhan iltavuoron jälkeen jää kierrokset päälle, kun olet tehnyt koko illan erilaisia työsuorituksia. Varmasti tuttua monelle, että uni ei vaan millään meinaa tulla iltavuoron jälkeen. Ja varsinkin, jos on aamuvuoro seuraavana päivänä niin saattaa unet jäädä hyvin vähäisiksi.

Illalla en yleensä viitsi levittää enää jumppamattoani lattialle vaan menen selälleni sängylle tai jos on istumameditaatio niin olen sohvalla puoli-istuvassa asennossa. Noissa asennoissa pystyn hyvin rentoutumaan. Laitan silmät kiinni ja kuuntelen, mitä harjoituksessa puhutaan. Käytän siis nettipalvelu Yogaian ohjattuja tallennemeditaatioita. Monesti olen meinannut nukahtaa näitä tehdessäni, mutta oikeasti vain äärimmäisen harvoin käy niin. Havahdun aina kyllä ajoissa.

Nyt menen pesemään hampaani niin pääsen tekemään 20 min myötätuntomeditaation. On kiva, kun illalla on vielä jotain, mitä odottaa. Vähän niin kuin palkinto siitä, että olen tänään taas jaksanut tehdä kaikenlaista.

Hyvää yötä ja nähdään!

-Sanna-

Hyvinvointi Oma elämä Mieli Ajattelin tänään