DiacorPlus – lääkäriasema taskussa

Kaupallinen yhteistyö: Diacor

Oho, allergialääkkeet ovat päässeet aika vähiin! Taidanpa hakea aamupuuron ja -kahvin toimiston alakerrasta ja käydä samalla lääkärin vastaanotolla.

IMG_0733.jpg

Ai että missäs se lääkäri sitten on?

Siinä: puurolautasen ja kahvikupin vieressä.

IMG_0715.jpg

Kyseessä on siis DiacorPlus-sovellus, jonka kautta voin käydä lääkärin vastaanotolla käymättä lääkärin vastaanotolla. Nerokasta!

Palvelun kautta saa yhteyden Diacorin lääkäreihin, terveydenhoitajiin, psykologeihin sekä ravitsemus- ja fysioterapeutteihin, jotka vastaavat kysymyksiin joko heti, jos ovat online, tai 1 – 2 päivän sisällä, jos ovat juuri nyt tavoittamattomissa.

Koska tarvitsin allergialääkereseptini uudistamista heti, otin yhteyden paikalla olevaan lääkärin chat-ominaisuuden kautta, ja sainkin pian vastauksen: ”Hei, kuinka voin auttaa?”

IMG_2903.jpg

Palvelun hinnoittelu on yksinkertainen: keskustelusta veloitetaan kiinteä hinta, ja esimerkiksi chat-viestittely yleislääkärin kanssa maksaa 27 € keskustelulta kela-korvauksen jälkeen.

Palvelu voisi osoittautua oikein käytännölliseksi kesämökillä tai muualla, josta on pitkä matka lähimmän lääkärin vastaanotolle. Palvelun kautta voi pyytää arvion vaikkapa ihottumasta, silmätulehduksesta tai allergisesta reaktiosta, mutta on huomioitava, että lääketieteellisiin hätätapauksiin etävastaanotto ei sovellu.

Tulee mieleen myös muutamat kerrat, kun olemme joutuneet käymään lapsen kanssa lääkärin vastaanotolla toteamassa, että mitään syytä käyntiin ei oikeastaan olisi ollutkaan, joten nämäkin tapaukset olisi ollut huomattavasti helpommin ja nopeammin hoidettavissa tämän kaltaisen sovelluksen kautta.

Aivan pelkällä tekstillä ei tarvitse selittää vaivojaan, sillä asiantuntijalle voi lähettää palvelun kautta myös kuvia, ja online chatin voi muuttaa videopuheluksi.

IMG_2905.jpg

Tämä videoyhteys oli tietysti pelkkä testi, sillä allergiareseptini uusiminen ei kuvayhteyttä olisi tarvinnut.

On kiva, että tekstimuotoiset keskustelut asiantuntijoiden kanssa jäävät talteen, ja niihin voi palata sovelluksen kautta.

IMG_2906.jpg

Edellä esitetyn lisäksi pääset tarkastelemaan palvelusta omat terveystietosi, jotka liittyvät Diacorissa asioimiseen: aikaisemmat käynnit, laboratoriotulokset, saamasi rokotteet ja reseptit. Voit asettaa palvelun kautta myös muistutuksia vanhenevien reseptien ja rokotteiden uusimiseksi sekä varata ja perua vastaanottokäyntejä.

Käy ihmeessä lataamassa applikaatio ja anna siitä palautetta DiacorPlus.fi:ssä: www.diacorplus.fi/.

Antamalla palautetta DiacorPlus.fi:ssä osallistut myös kilpailuun, jonka pääpalkintona on aktiivisuusranneke! Pääpalkinto on Polar A360 (arvo 200 €), ja lisäksi Diacor arpoo 4 kpl Polar Loop 2 -rannekkeita (arvo 120 €). Kilpailuaikaa on toukokuun loppuun.

Mobiilipalvelu on saatavilla iOS-, Android– ja Windows Phone -laitteille. Online-keskustelut ovat mahdollisia vain iOS- ja Android-laitteilla. 

Lisätietoja DiacorPlus-sovelluksesta: http://www.diacorplus.fi/

Kommentit (11)
  1. Mä olen miettinyt että kaikista jutuista ja kaikilla yhtiöillä tuntuu olevan appsi tai useampi. Kynnys ladata appsi on aika korkea jollei jatkuvasti käytä palvelua. Hmm, sinä kun olet tietotyöläinen niin oletko itse miettinyt miksi niin monta erillistä appsiä? Miksei firmat tee yhteistyötä? Onko se teknisesti jotenkin ongelmallinen? Appsi jossa olisi terveys, hyvinvointi, ruoka, u name it- kaikki palvelut yhdessä?

    1. Ongelma ei varmasti ole tekninen, mutta useamman firman palveluista koostuva appsi voisi olla ongelmallinen omistajuuden, vastuiden, kehitystyön ohjauksen ja kustannusten suhteen. Mä en myöskään näe palvelujen niputtamisesta yhden appsin sisään mitään hyötyä. Miksi ihmeessä kynnys ladata ilmainen sovellus on korkea? En mä ihan myöskään keksi, mitkä olisivat sellaisia palveluja, jotka haluaisin saada yhdestä sovelluksesta. On se huomattavasti selkeämpää etsiä puhelimesta pankkisovellus, kun on pankkiasiaa ja lääkäriappsi, kun lääkäriasiaa. Sitten vielä sekin, että jos kuluttajana käytän yritysten X, Y ja Z -palveluita, todennäköisyys sille, että juuri nämä kolme tekisivät yhteisen sovelluksen on aika pieni. 

      1. Mä taas olen saanut monelta palautetta että puhelin on niin täysi ettei uutta appsia voi ladata. Ymmärrän pankkiappsin erillisyyden (gröhöm, hieman subjektiivista arvioida) ja muidenkin päivittäin käytettävien, mutta esim kiinalainen kollegani on näyttänyt kuinka siellä on appsi missä on ruoka, maksut, sosiaalinen verkosto etc. Sen kanssa on just puhuttu tästä paljon. Jos appseja on appleenkin yli 1,5m niin jotenkin koen että olisiko voittajia ne jotka osaisivat yhdistää voimansa? Terveys, liikunta ja hyvinvointi kävisi esim hyvin yhteen?

        1. Ehkä tämä kehittyy niin että appsiä ylläpitää joku neutraali taho (vrt kauppakeskus) ja siihen sittten liittyy eri toimijoita. Ehkä tämä on seuraava askel kun kehitystyö taustalla kehittyy. Tämä siis näkemys kun katsoo asioita aikalailla ilman mitään kokemusta, käyttäjänä vaan.

        2. Kollegasi taitaa tarkoittaa WeChatia, jonka palveluista löytyy sitä sun tätä. Palvelun takana on yksi maailman suurimmista internet-yhtiöistä, kiinalainen Tencent, joka myös omistaa näiden palveluiden takana olevat tytäryhtiöt, joten kyse ei ole varsinaisesti eri firmojen yhteistyöstä. Ihan hyvä kysymys on myös se, kannattaako kaikkien yritysten edes tehdä mobiilisovellusta vai panostaa mieluummin selainpalvelunsa kehitykseen niin, että se toimii kaikilla laitteilla. Jokaisessa puhelimessa kun on jo se yksi ylivoimainen appsi, jolla voi tehdä mitä vain: internet-selain.

          1. Saattaa olla. En muista nimeä! Juuri näin, erilliset appsit on out! – ainakin 99%isesti 😉

  2. Säännöllisen lääkityksen (esim. juuri allergialääkkeet) uusiminen onnistuu myös jättämällä uusintapyyntö omaan terveyskeskukseen tai työterveyshuoltoon. Aika kova hinta reseptistä, jonka olisi saanut uusittua myös ilmaiseksi.

Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *