MIKSI ET PITÄISI HÄIDEN ETKOJA?

Karkit saatu yhteistyössä Maxikarkin kanssa, kiitos vieläkin makeammista juhlista!

Jotkut saattavatkin muistaa, kun kerroin viime vuoden lopulla tulevista Save The Date – juhlista, joiden ideana on koota ihmisiä yhteen ja tutustuttaa heitä toisiinsa. Vietimme omat juhlamme viime viikonloppuna 364 päivää ennen häitämme n. 30 ihmisen parissa, joten nyt koen, että mulla voisi olla paljon annettavaa myös teille, tulevat kanssamorsiot!

Viikossa kukatkin ehtii lakastua 😀

Kahdeksan syytä miksi pitää Save The Date-juhlat aka. Häiden etkot:

-Suomessa yleisesti ottaen juhlistetaan liian vähän kaikkea.

 -Teillä on mahtavia ihmisiä ympärillänne eri yhteyksistä, ja olisi mahtavaa saada heidät tutustumaan toisiinsa paremmin.

-Haluat helpottaa yksin häihin saapuvien juhlijoiden päivää, sillä nyt he tietävät jo muitakin!

-Et ehkä tunne todella hyvin kaikkia puolisosi ystäviä, joten samalla voit tutustua myös heihin.

-Nyt, kun toisilleen vieraat ihmiset tietävät jo toisistaan jotain, on pöytäjärjestyksinkin laatiminen helpompaa – huh.

-Saat järjestää bileet, jossa on juuri teidän lemppari ihmisiä – paardit on parhaat

-Voitte jakaa jo informaatiota, kuten pukukoodin, jolloin ihmisillä on aikaa valmistautua! (samalla näet myös reaktiot.)

-Säästät postimaksuissa, sillä voit lähettämisen sijaan jakaa Save The Date – kortit suoraan vieraille käteen.

 

23.2.2019 Meidän omat juhlat.

Karkit Maxikarkilta, nam!

Konseptinahan tämä oli uusi, mutta vastaanotto oli erinomainen. Monet vieraistamme kiitteli mm. sitä, kuinka kiva on jo valmiiksi tietää ei niin tuttujakin naamoja, ja se varmasti parantaa myös häiden tunnelmaa.

Olen ollut liian monissa häissä, jossa vieraat puhuvat vain läheisille ystävilleen, eivätkä edes koskaan saa tietää viereisessä pöydässä istuvien nimiä – viereiseen pöytäänhän ei huudella, ja jos huudellaan, on se jotain vaivaannuttavaa tai kliseistä. Haluaisin kaikki tällaiset tavat pois meidän häistämme, sillä voimme olla kaikki yhdessä ja juhlia kunnolla ilman näkymättömiä muureja.
Tämä on yksi syy siihen, miksi aiomme sekoittaa pöytiä niin, ettei Eetun ikivanha kaveriporukka istu samassa rykelmässä, ja omani taas toisessa – olkaamme nykyään yhtä ja samaa porukkaa.

Itselläni on yleisestikin jokaiseen asiaan kovat odotukset, jotka kerta toisensa jälkeen murenevat, niin osittain myös tällä kertaa. Olin päättänyt, ettei porukat jakaannu kahtia, mutta kyllähän se vaan automaattisesti niin menee – jos siirrät kaikki tuolit olohuoneeseen, ettei keittiöpöydän ääressä voisi istua, niin porukkahan vaikka seisoo sen pöydän ääressä omassa ryhmässään. Mutta vaikka ihmiset jakaantuvat helposti ’’omille puolilleen’’, osallistuivat he meidän tutustumisleikkiimme, joka sai paljon hilpeyttä aikaan jokaisessa.

_________
Mikä leikki?
Kehittelin päässäni ajatuksen leikistä, jossa jokainen kirjoittaa paperille jonkun faktan itsestään ja pudottaa sen hattuun, josta kaikki sitten nostavat toistensa lappuja. Kaikki näkivät toisensa, esittelivät itsensä ja lukivat väitteen ääneen, jonka jälkeen heillä oli 3. arvauskertaa käytettävissä.  Tavoitteena oli jättää jokaiselle positiivinen ’’leima’’, josta ihminen olisi tulevaisuudessakin helppo muistaa. Suosittelen!
_________

Keskustelua elämästä ja sen syvistä elementeistä

Monien mielestä tutustumisleikki oli mahtava, ja kehuivat vielä lähtiessäänkin koko juhlien ideaa, ja sitä kuinka juuri vieraita oli ajateltu. Niin, nämä juhlathan tehtiin juurikin vieraille, ei meille.
Kun 57 neliön kaupunkiasunnossa on n.30 ihmistä, katoaa aika käsiin; juttelet siellä, ja sitten taas täällä, kerrot kuulumiset tuolle ja kysyt taas joltakin toiselta hänen kuulumisensa. Pitäisi olla useampi pää, jotta voisi olla kaikkialla jatkuvasti 100% mukana. Yleinen tunnelma oli hilpeä ja puheensorina kaikui varmasti pitkin rappua (anteeksi naapurit) , saimme aikaan myös muutaman beer pong- pelin, joka oli muuten ensimmäinen kertani tämän pelin kanssa.

Eka pelini, ja vielä veljeä vastaan.
Vieraat olivat panostaneet loppusilauksiin asti.

Vaikka olimme tyytyväisiä juhliin, on monia asioita jotka tekisimme nyt toisin. 

– Varaa tila juhliin, jos kotisi ei ole linna.
– Valmistele leikkejä ja puuhaa valmiiksi huolellisesti, lisäksi muutama suunnitelma B-Ö hyvä olla takataskussa
– Tee leikkimuotoinen aikataulu päähäsi
– Delegoi hommia kaasoille sekä bestmaneille!!!!!! Hyvää harjoitusta heille. 
(Mun paha moka, koska oon aina se joka järkkää ja hoitaa, joten kaikki tottuneet siihen. Toivottavasti häissä saan olla vain minä.) 
– Älä stressaa tarjoiluista, tilatkaa vaikka iso määrä ruokaa woltilla.

Voisitko itse kuvitella pitäväsi Häiden etkot? Ehkä tästä saadaan uusi perinne Suomeen!

– Kiira

PS. Lisäksi vielä muutama vinkki vieraille: 

– Koska nämä juhlat on tehty juuri teitä ajatellen, tulkaa paikalle.
– Ottakaa mukaan avoin mieli
– Jutelkaa myös heille, joita ette tunne – voi löytyä vaikka mitä siistejä tyyppejä!
– Ole oma itsesi
– Juhli

Follow my blog with Bloglovin

Suhteet Oma elämä Ystävät ja perhe Tapahtumat ja juhlat

Minulle tulee musta vihkisormus

Ihan ensimmäinen ajatus oli, että en ota sormusta ollenkaan. En ole koskaan osannut käyttää koruja ranteessa, sormissa, korvissa, kielessä tai missään muussakaan ruumiinosassa – olin varma, etten totu ikinä.

14k ruusukultaa, musta ja kirkas

 Olin jo päätymässä tatuoimaan sormea, vaikka sekään ei tuntunut mahtiajatukselta. Todellakin piti totutella sormuksen käyttöön jonkin aikaa ja koska kokemusta aiemmista koruista ei juuri ollut, ei tuntunut hyvältä ajatukselta panostaa tähän väliaikaiseen ”harjoittelurinkulaan” aka kihlasormukseen.

Vaihdetaan se kuitenkin sitten hääpäivänä vähän pitkäikäisempään ja parempaan!

Kun loppujen lopuksi pääsin yli tästä giganttisesta ongelmasta ja yllättävän korkeaksi kasvaneesta kynnyksestä, mulle oli taas jostain ihmeellisestä syystä täysin selvää, että sormukseni tulee olla musta tai ehkä oikeamminkin ilmaistuna hyvin tumma. Ehkä tämä vain kuvastaa hyvin synkkää sisintäni ja ajatusmaailmaani. 😊 Täytyy kyllä myöntää, että sormusvaihtoehtoja kartoittaessani yllätyin aluksi siitä, kuinka paljon erilaisia vaihtoehtoja miesten sormuksista nykyään löytyy. Ehkä hämmästykseni johtui siitä käsityksestä, että lähes kaikki tuntuvat valitsevan kiiltäväpintaisen valkokultaisen tai kultaisen renkaan. Voihan netistä tietysti ostaa lähes mitä tahansa, mutta valikoimaa oli runsaasti myös ihan perinteisissä kivijalkamyymälöissä.

Musta sormuksen väri mahdollistaa mun mielestä monia asioita, koska se sopii lähes kaiken kanssa yhteen. Sormukseen voi liittää puuta, hiilikuitua tai daimonggeja ja sen voi valmistaa useista eri metalleista. Voihan tämä aiheuttaa myös negatiivisen tilanteen, sillä valinnanvaraa todellakin on! Hiilikuitu olisi varmasti tottumattomalle käyttäjälle helppo valinta, sillä se on kevyin ja huomaamattomin. Toisaalta tungstenista (volframista) valmistettu sormus ei juurikaan

naarmuunnu. Kovasti kutkuttavia vaihtoehtoja vihkisormuksen tiimoilta on mun mielestä tumman puun ja mustan titaanin yhdistäminen. Erityisenä huomiona voisi nostaa vielä, että vähän toimittajaa kartoittamalla voi olla aika varma, että näistä materiaaleista saa rakennettua eettisestä näkökulmasta kestävän sormuksen.

Sisus puuta, ulkoa mustaa zirconiumia

No ei siinä, loppujen lopuksi tämäkin luonnistui. Olin nimittäin jo parin kuukauden sormuksen käytön jälkeen siinä tilanteessa, että ilman sitä oli oudompaa kuin sen kanssa. Ja nykyään tuleekin sitten jo paniikki, jos se on varttia pidempään jossain muualla kuin sormessa.

Sisus kultaa ja pinta tungsten carbidea

PS. jäin Pinterest-koukkuun, kun kartoitin sormusvaihtoehtoja

-Eetu

Suhteet Rakkaus Suosittelen Ostokset