KAASOT / YSTÄVÄNPÄIVÄ EDITION

Kaasot

Ystävänpäivä. Ajattelin ottaa näin ystävänpäivän kunniaksi vähän suomalaisemman otteen. Monet hääblogit kertovat rakkaudestaan, joten päätin tämän olevan hyvä hetki avata asiaa kaasoista, kolmesta musketööristä kohti häähelvettiä.

 

Kuinka valita kaaso?

Moni miettii ja pohtii tätä- mikä tekee ihmisestä Kaason, miten hyvän kaason tunnistaa? hyyrr, kylmiä väreitä omasta tekstistä. ’’Hyvä’’ on katsojan silmissä ja tuntijan sydämessä, niin kauan kuin joku hääakatemia ei kouluta ihmisistä hyviä kaasoja, jotka mahtuvat samaan raamiin, tulee ’’hyvä’’ tarkoittamaan jokaiselle eriasiaa.
 

Tässä kuitenkin muutama vinkki minulta:

1. Valitse kaasoksi vain ihminen/ ihmisiä, joihin luotat.
2. Kaason kanssa tulee voida puhua suoraan, mutta hän ymmärtää myös hetket, jolloin kannattaa olla hiljaa.
3. Kaaso tukee, kuuntelee, ja takoo päähäsi järkeä
4. Kaaso yrittää tehdä kaikin mahdollisin keinoin (miten pystyy) päivästäsi helpomman, sujuvamman, ja ikimuistoisen.
5. Osaa järkätä juuri sinun näköisesi polttarit. BILEEET
6. Jos Kaasoja on useampia, olisi hyvä, jos heissä olisi jotain eroja – näin saat useita eri näkökulmia asioihin
7. Kerro Kaasoille suoraan mitä odotat heiltä, ja kysy ovatko he valmiita ottamaan paikan vastaan.
(Itse koin todella tärkeänä sen, että Kaasot tietäisivät varmasti mitä heiltä toivon ja odotan. Avoimuus luo turvaa ja luotettavuutta.)
8. Kaasot eivät vihaa miestäsi ja tulevat hyvin toimeen.

 

 

Kaasojen kosinta

Kosinta? ei meillä ollut kihlauksen yhteydessä kosintaa, niin ei kaasojakaan kosittu. Uskon, että 2/3 tiesivät jo sisimmässään käskyn tulevan, kolmannelle tämä oli selvästi enemmän yllätys. Kuitenkaan mulla ei loppujen lopuksi käynyt näiden ihmisten lisäksi ketään edes mielessä, sillä nämä kolme ovat jaksaneet minua niin hyvinä, kuin vaikeina aikoina – ja niin olen minäkin heitä.
Vaikka kosintaa ei tapahtunut, hankin kaasoille lahjaksi aamutakit hääaamua varten – tietenkin kaikille samanlaiset ja kysymättä kenenkään mielipidettä asiaan.

 

 

Kaaso Jonna:

52105071_420818068664273_4141331943545372672_n.jpg

51906434_405156413570052_8040374023030308864_n.jpg

Jonna pihoilta. Me ollaan Jonnan kanssa kirjaimellisesti vietetty lapsuutemme pihoilla, niin kuin moni muukin. Mulla ja Jonnalla on pisin historia näistä kolmesta, lisäksi olen saanut kunnian olla Jonnan ensimmäisen lapsen, Ian, kummitäti. Tätä lasta rakastan koko sydämestäni.
Jonna on äiti-hahmo, joka omistaa harvinaisen huonoja juttuja, juttuja joille minä nauran mahakippurassa. Vaikka meillä on usein hauskaa, molemmat tietävät toisistaan erittäin paljon ja voimme puhua melkein mistä vain, on meilläkin ollut todella vaikeita hetkiä. Kun meillä menee hermo, se hermo menee ja varsinkin viestittely pitäisi olla silloin kiellettyä, sillä otamme yhteen kuin mitkäkin sisarukset. Jonnan kanssa kinat ei kestä yhtä päivää kauempaa, sillä kun molemmat on hengittänyt kahdesti ja ajatellut kolmesti, homma on ohi. Jonna on se kaasoista, joille homma tuli selvästi vähän puskista. Vaikka ollaan tunnettu pitkään, ei olla niin paljon tekemisissä, mitä olen kahden muun kaason kanssa. Tässä siis hyvä esimerkki ystävyydestä, ja siitä ettei mikään lopu, vaikka ei näkisi joka viikko.

 

 

Kaaso Mikaela:

52013910_353067018884604_6346475570443845632_n.jpg

51975499_536769296843049_6945447547720695808_n.jpg

 

Tutustuimme Irc-Galleriassa, mitenkäs muutenkaan kuin ihastuneina samaan poikaan. Kun molemmat tajusivat pojan juttelevan molemmille, liityimme jengiksi, ja pojasta jäi vain savua ilmaan. Kun aloimme hengailemaan enemmän Mikaelan kanssa, olimmekin jo kohta melkein 24/7 yhdessä. Hankimme HIFK:n kausikortit, ja kävimme joka matsissa. Sen lisäksi olimme toisillamme yötä, chattailimme ja mesetettiin. Tiesin heti, etten koskaan voisi ajatella elämääni ilman Mikaelaa. Me saamme toisistamme todella hyvät puolet esiin, mutta myös huonot – toisen ei tarvitse kuin sanoa, ettet uskalla ja toinen on jo tekemässä jotain tyhmää. Emmekä kasva, vaikka kuinka yritetään, ollaan aina ne 15-vuotiaat.
Vaikka Jonna ja Mikaela ovat aivan erilaisia ihmisiä, yhdistää heitä tulisuus, joka mun bensantuoksuiseen luonteeseen yhdistettynä aiheuttaa välillä isojakin metsäpaloja. Ystävyys kestää kuitenkin paljon, ja kauniit feenikslinnut nousevat aina tuhkistaan kohti uusia koettelemuksia.

 

 

 

Kaaso Henriikka:

52586462_2275561362720179_1729968236478332928_n.jpg

51899611_239383906942805_3898258424047075328_n.jpg

Viimeisin, mutta ei suinkaan vähäisin. Miksi viimeisin? No tutustuimme vasta lukiossa, mutta ystävyytemme alkoikin heti ensimmäisestä päivästä, kun tuijotimme hiljaisuudessa pitkiä mustia jalkakarvoja. Tämän traumaattisen kokemuksen jälkeen emme olisi voineet tehdä muuta kuin jatkaa kriisitukea elämämme loppuun saakka. Riikka on ollut kohta 10 vuotta mun joka päiväisessä elämässä jotenkin mukana. Jos ei muuten, niin viestein. Hän on rauhallinen, hän on kuuntelija ja pohtija. Ei olla Riikan kanssa oikeastaan koskaan otettu kunnolla yhteen oikein mistään, ollaan varmaan rasautettu pähkinöitä, mutta kookoksiin asti emme ole päässeet.

 

En voisi kuvitella hääpäivääni ilman yhtäkään näistä tyypeistä. Mun mielestä on niin mahtavaa, kuinka sekasin ootte, ettekä häpeä sitä yhtään, vaan annatte palaa. Lisäksi meillä kaikilla on todella kova ja ärsyttävä nauru. Rakastan teitä ystäväni, kiitos, kun olette osa minun suurta päivääni ja elämääni. Tiedätte, että olen aina täällä, jos tarvitsette apua – autan myös, vaikka ette haluaisi.
Kiitos myös siitä, että vaikka ette tunne toisianne ystävinä, voitte olla kavereina yhdessä aivan kuin olisimme hengailleet aina yhdessä.

Kiira

 

Suhteet Oma elämä Rakkaus Mieli

MIKÄ IHMEEN HÄÄT-BLOGIYHTEISÖ

–Viikonloppu on toteutettu yhteistyössä Häät.fi sekä Tampereen Häämessujen kanssa, joiden yhteistuökumppaneiden kautta saimme kokeilla paikallisia palveluita. —

Mikä ihmeen häät-blogiyhteisö?

Älä välitä, monet ovat kyselleet minulta samaa ja itsekin päätin lähteä ottamaan selvää kyseisestä yhteisöstä Tampereelle, synnyin kaupunkiini 8.2.2019. Mukaani lähti Kaasoni Riikka sekä nappasimme mukaan Häähumussa- blogia kirjoittavan Jasminin – päästöt minimiin, kimppakyyti kannattaa. Pienen kiireen saattelemana emme päässeetkään kirjautumaan heti Vaihmalan Hoviin, joka tulisi olemaan yöpymispaikkamme, vaan pyrähdimme suoraan (unohtamatta muutamaa mutkaa) Tampereen Koskikeskukseen ja ravintola Poroon, jossa meitä odotti valmis menu ja kokonainen Häät-blogiyhteisö. Jännitin ruokaa, sillä riista, jota itse kutsun Disneyn eläinten lihaksi ei ole yleisellä listallani ravintolassa ruokia tilattaessa – jännitin. Olin kuitenkin positiivisesti yllättynyt ja pidin jokaisesta ruuasta, huomasin ettei aina kannata olla omien tapojensa orja vaan kokeilla ilolla uutta.
 

 

Menu:

METSÄSIENIKEITTO & SAVUPOROVOI

___________

 

PORONKÄRISTYS
__________
 
SUKLAA-MUSTIKKAKAKKU
_________
 

 

Maittavan päivällisen jälkeen lähdimme hiukan viisaampina ja tutumpina kohti tähtiareenaa tutkimaan miltä näyttää häämessut ennen kaikkea actionia – hiljaiselta. Palvelujen tarjoajat olivat työntouhussa rakentamassa omia pisteitään ja odottavan fiiliksen pystyi itsekin tuntemaan, viikonloppuna tapahtuu.

Oli aika lähteä, sillä hotelli odottaa!

51795569_604641043309888_7491085338375356416_n.jpg

 

Saavuimme hotelliimme Vaihmalan Hoviin juuri enne puolta kymmentä. Ulkona oli kauniit koristevalot ja päärakennus uhkui historiaa sekä sen sisällä rakennettuja tarinoita. Saimme mitä lämpimimmän vastaanoton heti kättelyssä, meitä oli odotettu.  Meidät myös saatettiin huoneisiimme, jonka koen itse yhdeksi osaksi hyvän palvelun portaita.

 

51663316_538519643327754_6595845859890429952_n.jpg

 

 Saimme Riikan kanssa huoneen nimeltä Ruusu ja Kulkuri, mikä sattuma kahdelle Disney-fanaatikolle, olin aivan tohkeissani! Huoneestamme löytyi yksilöity kortti, sekä chili tryffeleitä, nam. Ensi tunnelma hotellista siisti, välittävä, ja herkkä. Herkkyyden uskon tulevan maalaisromantiikasta, joka sitoi vanhan rakennuksen tarinoita kauniisti yhteen. Kävimme Jasminin ja Riikan kanssa loungen puolella vielä Cavalla, joka oli henkilökunnan suosittelemaa. Puitteet, ympäristö ja seura oli niin hyvää, että olisimme varmasti jaksaneet jatkaa juttua pidempääkin, mutta lauantai odottaa uusine seikkailuineen.

Ennen nukkumaan menoa saimme peseytyä ihanan tuoksuisilla Ritualsin tuotteilla, sekä laitoimme kasvonaamiot. Oli kiva vain jutella ja selailla häät-lehtiä Kaason kanssa. Tämä kai oli sitä sellaista kahdenkeskeistä luxus aikaa, kiitos Vaihmalan hovi, kun olitte osana sitä.

Aamulla tilasimme Riikan kanssa aamupalamenusta mustaamakkaraa, munia, ja pekonia. Mustaamakkaraa on aina syötävä, kun Tampereelle pääsee: a) se on siellä parasta b) Et osta sitä muuten kuitenkaan.
Huh, täyttä ja maittavaa.

Nappasin vielä muutaman kuvan Vaihmalan Hovin pihalta löytyvästä puutarhapaviljongista, vinkkinä teille, jotka etsitte uniikkia hääpaikkaa!
 

51651191_342907462988506_7166425887137595392_n.jpg

52377631_350420512225430_2114303827342524416_n.jpg

 

Kohti Tampereen Häämessuja.

Lauantai aamu meni Häät-blogiyhteisön kanssa jutellessa avoimessa ilmapiirissä, niin bloggaamisesta ja vähän kaikesta muustakin. On hyvä kuulla ja kuunnella muiden mielipiteitä asioista, jolloin itse voi oppia todella paljon. Henkilökohtaisesti itselleni suurin oppi oli Google analyticsin olemassaolo ja kävijöiden seuraaminen, nyt tiedän mistä seurata ja mitä huomioida, kun kertoo blogistaan eteenpäin.

Keskustelutuokion jälkeen siirryimme taas lounastamaan  Ravintola Zipattan herkullisia makunystyröitä herättäviä annoskokonaisuuksia kera viinibistro Winebridgen valikoimien viinien. Itse olin autolla, joten jouduin tyytymään veteen ja Pepsi Maxiin, mutta muut bloggaajat kehuivat viinejä kovasti. 

 

51489611_734597563608147_8719969004673826816_n.jpg

 

Itse messut.

Messut olivat keränneet kattavasti palveluntarjoajia häähumua hakevalle yleisölleen. Itse en kokenut löytävän tai pysähtyvän oikein mihinkään, paitsi tienkin kauniiden mekkojen ja kukkien ääreen. Pääsin myös vaihtamaan muutaman sanan MeventWeddings kanssa, jotka hoitavat hääsuunnittelua taatulla ammattitaidolla – saa nähdä saammeko mekin hengähtää häärumpan keskellä somistuksesta aiheutuvasta stressistä. 
Koen, että olemme tällä hetkellä jo aika valmiita Eetun kanssa, joten se voi olla myös yksi syy minkä takia en löytänyt mitään erityistä. 
Ups. Sovitin minä pukua, ihan mielenkiinnosta ja kyllä ajatukseni vahvistui siitä, että haluan Heidin teettämän puvun ja sen tulee olla merenneitomalli. Kiitos kuitenkin ihana Hääpukuliike Unelman Annukka avusta <3  (valitettavasti mekko oli isokin)

 

51914336_344540629606247_1928300287085248512_n.jpg

51851943_1953514091427564_4141546528701415424_n.jpg

51777797_2158754577787714_8954719727956000768_n.jpg

51726512_754054538294175_2409644032226492416_n.jpg

 

Vaikka reissu oli mukava, tykkään kuunnella sekä puhua paljon on nämä hetket loppujenlopuksi sosiaaloisestiväsyttäviä, sillä haluaa antaa itsestään mahdollisimman paljon. Koen kuitenkin, että porukkamme on sen verran yhteensopiva -vaikka kaikki ovatkin erillaisia – että joukkoon oli helppo muovautua mukaan ja kaikki otettiin mukaan juuri omanaitsenään, mikä onkin hienointa tällaisissa yhteisöissä. 

Kiitos kaikille mukana olleille ja koko yhteisölle olemassa olosta. 

Bridelisa

Epähäät

Future Mrs. W

Häähumussa

Hääsuunnittelijan silmin

Jasmine Maria – the Wedding Blog

Metallipäät menee naimisiin

Mon Rêve d’Amour

Syysmorsian 2019

 

<3: Kiira

 

 

Ps. Ja vastauksena otsikon kysymykseen: 
Häät-blogiyhteisöön on kerätty mielenkiintoinen kattaus hääbloggareita, joilla jokaisella on oma tyylinsä, omat halunsa ja tavoitteensa. Muutama asia meitä kuitenkin yhdistää; Nauru, himo kirjoittamiseen sekä tuleva avioliitto. 

Suhteet Oma elämä Rakkaus