Kenelle se oikeesti kuuluu?

Muiden ihmisten mielipiteet.

Tämä aihe on yksi niistä suurimmista aiheista mikä saa mussa kuumia tunteita aikaan. Ai että. Hän lähestyy, joo, just se ilme kasvoillaan, ilme, joka johtaa small talkkiin ja small talk johtaa uteluun. Totta kai saa kysyä, ja minähän vastaan kiertelemättä, ainakin melkein aina. Mielestäni on kiva jakaa ihmisten kanssa asioita, joita ne asiat kiinnostavat, mutta jos kyselet vaan kyselemisen vuoksi, tai siksi että voisit lytätä toisen kertoman asian niin ’’please’’ älä kysy ainakaan multa enää mitään – lue vaikka tätä blogia.

Kenen asia on maksaa, mitä maksaa, miksi maksaa ja mistä? Kysymyksiä, joita varmasti useat, ellei kaikki häitään suunnittelevat pariskunnat saavat kuulla. Mutta kenelle se oikeastaan sitten kuuluu? Kenelle kuuluu se, kuinka paljon kukin on valmis päiväänsä rahaa laittamaa, saati sormuksiin, pukuihin tai ylipäätänsä elämässään mihinkään. Vastaus on yksinkertainen: Se kuuluu tasan niille, joiden rahat ovat pelissä. Kenellekään ei tarvitse kertoa yksityiskohtaisesti rahojen lähtökohtia, tai sitä paljon sitä onkaan mennyt. En oikeastaan ymmärrä miksi jotkut hyvän päivän tutut kyselevät tuttujensa raha-asioista liittyy se sitten yhtään mihinkään. ( Meidän ’’budjetista’’ ja kaikkia kiinnostavista raha-asioista on tulossa postaus.)

Kaikesta ärsytyksestä huolimatta olen itse hyvin avoin kertomaan monista asioista julkisesti. Jos joku kysyy, minä vastaan – myös häihin liittyvissä asioissa. Olen kokenut, että useimmiten vastaus ei ole miellyttänyt kuulijaa, jolloin on muutama vaihtoehto, miten kuulija reagoi; minulle ei olla tämän jälkeen puhuttu/minuun ei ole reagoitu. Toinen vaihtoehto on yleinen kauhistelu ja miettiminen siitä mitä muuta rahalla tekisi. Kolmantena vaihtoehtona tulee ihmiset, jotka perustelevat näkökantansa sillä, ettei itse ikinä pystyisi/ haluaisi/ voisi / uskaltaisi maksaa jostain niin paljon, tai käyttää jotain tietyn hintaista tuotetta. Neljäntenä on ne, jotka vaan jäätyvät hiljaisuuteensa ja vaihtavat puheenaihetta tai mikä pahinta; pyöräyttelevät silmiään. On tietenkin niitäkin, jotka pystyvät asialliseen keskusteluun sekä mielipiteiden vaihtoon ilman oman mielipiteensä tyrkyttämistä ainoaksi oikeaksi vaihtoehdoksi – näiden ihmisten kanssa on mukavaa vaihtaakin pari sanaa, sekä julistaa tulevaa päivää.

Lisäksi ihmiset ottavat kantaa muihinkin asioihin, kuten vieraslistan sisältöön. On isoja kaveriporukoita, joissa kaikkien kanssa ei olla enää niin vahvasti yhdessä, tai kaveriporukan kaikki jäsenet eivät välitäkään sulhas -/morsian valinnasta. Tarvitseeko siis kaikkia kutsua? (Tästä kokonainen postaus myöhemmin molempien silmin, ketä häihin ja miksi.) Itse olen sitä mieltä, että kaikkia ei tarvitse kutsua, mutta olemme nyt näinä hetkinä, kun häistä on puhuttu huomanneet muilla olevan paljonkin sanottavaa sekä mielipiteitä asiaa koskien – on suorastaan loukkattu sanomalla, ettei kaikki pääse. Oon miettinyt miksi ylipäätään olen joutunut tällaisiin keskusteluihin, asiahan on meidän kahden, minun ja Eetun välinen, vai onko? Luulen, että isommissa porukoissa joidenkin kutsumatta jättäminen luo suoraa huonoa karmaa tulevalle avioliitolle.

Vaikka kuulostankin nyt siltä, että heitän ensimmäisen löytämäni kiven, ensimmäisen kyselijän niskaan, ei näin kuitenkaan ole. Vastaan mielelläni, ja nyt kun kirjoitamme blogiakin, on kaikesta tehty niin sanotusti julkista ihan omalla toiminnalla. Mutta se ei sano sitä, ettei mua tästä edeskin harmittaisi se, etten voi sanoa joitain asioita suoraan vaan siksi, ettei joku loukkaantuisi tai tuohtuisi. Kuitenkin, vaikka me kirjoitammekin tätä blogia, niin täytyy muistaa, etteivät kaikki halua jakaa asioitaan näin laajasti, jolloin minusta on erittäin tärkeää arvostaa muiden omaa tilaa.

Olisi myös mielenkiintoista kuulla muiden aatteita tähän asiaan liittyen, onko jopa kokemuksia?

 

Ihania, aurinkoisia päiviä kaikille!

– Kiira

 

Seuraava Blogipostaus: Tulisinko Bridezillaksesi? Mietteitä siitä, millä toiminnoilla voisi estää hirviömoodin saapumisen. 

 

Suhteet Oma elämä Rakkaus

It’s A Match 2.

 
 
 

 

 

 

Tässä menee nyt blogineitsyys. Mulle kerrottiin, että miehen näkökulma on kaivattu aiheesta ”häät”, joten vastaan nyt huutavaan tarpeeseen! Tässä mun kokemus siitä kuinka me Kiiran kanssa kohdattiin.

Tavattiin Kiiran kanssa ensimmäisen kerran 2014 äitienpäivänä. Ensikosketus toisiimme saavutettiin kuitenkin tosiaan Tinderissä jo muutamaa viikkoa aiemmin pääsiäisenä. Näytin toki uuden matchini kuvia kavereilleni, joista osa kertoi suoraan, että tuo tyttö pelaa vähän eri liigaa kuin sinä, eli kannattaako siihen nyt ruveta tuhlaamaan aikaa viestittelemällä.

Kannatti.

eetublogi.jpg

Olin aktiivinen osapuoli ja totesin jo Kiiran tinder-profiilin perusteella, että tytössä on aika paljon enemmän syvyyttä kuin (silloin) punaiset hiukset ja (edelleen) kauniit kasvot. Joidenkin ensimmäisten pinnallisten viestien ja niitä hiljaisten seuranneiden viikkojen jälkeen huomasin, että Kiira oli muuttanut profiilinsa esittelytekstiä ja heittänyt vielä haasteen: pyydä numero ja soita, jos kiinnostaa. Pyysin numeron ja soitin. Heti.

Muistaakseni Kiira taisi silloin olla kaupungilla kaverinsa kanssa, joten sovittiin, että soitetaan muutaman tunnin päästä uudestaan. Muistan, kuinka hän vaikutti aika hämmentyneeltä. Ei ollut tainnut odottaa puhelua ihan niin pian. Seuraava puhelu olikin sitten elämäni pisin ja kesti aika monta tuntia. Tytöllä oli aika paljon asiaa. Muistaakseni mä enemmänkin vaan kuuntelin  😉 

Jo heti puhelun jälkeen ajattelin, että vastaan oli tullut jotain ainutlaatuista ja pakko on päästä näkemään ihan kasvotusten. Sovittiin, että tavataan äitienpäivänä iltapäivällä. Kiira meinasi vielä perua viime hetkellä, mutta en kuunnellut vaan lähdin ajamaan ja laitoin matkalta viestiä, että ei se nyt enää käy kun olen jo matkalla. Ei tärisyttänyt oikeastaan yhtään. Jälkeenpäin oon miettinyt, että se johtui ehkä siitä, ettei meidän maratonpuhelun jälkeen tuntunut siltä, että olisin ollut menossa tapaamaan jotain vierasta ihmistä.

Hain Kiiran autolla kotoa. Hän näytti ihan just niin kauniilta kuin kuvissakin! Pohdittiin ajaessa, että mihin pysähdytään. Kiira opasti ajamaan kirkon pihaan ja laitoin auton parkkiin. Aika nopeasti huomasin, että meillä ihan todella on syvempi yhteys ja se toimii ihan kasvokkainkin. Juteltiin taas tunteja ja tuntui siltä, että aika vaan hävisi johonkin.

Ollaan naurettu näin jälkeenpäin, että Kiira päätti enteenomaisesti viedä pesunkestävän pakanan kirkkomaalle ensitreffeille. Ja vaikka meille ei hääseremoniaan pappia tai kirkkoa kuulu, niin hyvin tässä kuitenkin ainakin mun kannalta kävi!

 

-Eetu

 

 

 

 

 

Suhteet Rakkaus