Onko sinulla tarpeeksi hyvä olo?

Minulla on tällä hetkellä todella hyvä olo. Olen ollut vapaalla. Nukkunut viime yönä hyvin. Liikkunut ja syönyt tarpeeksi. Pojat kävivät täällä ja oli kiva viettää aikaa heidän kanssaan. On kiva myös hetkeksi piipahtaa tähän blogiini kirjoittamaan ajatuksiani ylös. Ja tänään voi vähän valvoakin, kun huomennakin on vapaapäivä. Se on hyvä asia.

Elämäni on aika tasapainoista, rauhallista ja kiireetöntä. Tämä tarkoittaa siis vähemmän stressiä, mikä on tietysti vanhemmiten hyvä juttu, koska sydän ei tykkää stressistä. Ja muistiinkin stressillä on huonoja vaikutuksia. Luulen, että vaihdevuodetkin tulevat menemään minulla aika leppoisasti. Siis sitten, kun ne tulevat joskus. Varmastikin seuraavan 10 vuoden aikana tapahtuu jotakin sen asian suhteen.

Katselin tänään aamupäivällä CMoresta Maria Kallio dekkaria. Maria Kallio perustuu Leena Lehtolaisen kirjoihin. Olen lukenut/ kuunnellut niitä ja katsoin myös 2000-luvulla silloin tehdyn Maria Kallio sarjan. Tässä uudessa versiossa Maria Kalliota esittää Elena Leeve, joka sopii mielestäni rooliinsa hyvin. Sarjan tapahtumat olivat tuttuja minulle, mutta aion kyllä katsoa uuden jakson aina torstaisin tai sitten, kun ehdin. Suosittelen dekkareiden ystäville.

Elämässä ei tänään siis mitään erikoista. Entäs sinulla? Miten sinä voit tällä hetkellä? Jos jaksoit lukea tämän niin varmastikin olet ihan hyvässä voinnissa.

Nyt jatketaan rentouttavaa illanviettoa kotona! Nähdään!

-Sanna-

 

Kuva on minun värittämäni kuva sovelluksessa Happy color. Suosittelen. On rentouttavaa puuhaa.

 

Hyvinvointi Oma elämä Mieli Ajattelin tänään

Onko minulla tarpeeksi omaa aikaa?

Valitukseni ja hehkutukseni omasta ajastani ovat selvästikin aiheuttaneet närää lukijoiden mielissä. Ymmärrän tämän ihan täysin. Itsekin olin joskus kateellinen muiden omasta ajasta. Minulla on joskus ollut elämänvaihe, jossa minulla ei ollut oikeastaan yhtään omaa aikaa. Silloin, kun pojat olivat pieniä ja olin yksinhuoltaja.

Tästä johtuen olenkin nyt hehkuttanut liikaakin tätä uutta elämänvaihettani, jossa minulla tosiaankin on paljon omaa aikaa. Niin paljon, että kaipaan kyllä nytkin miestäni, joka asuu etäällä. Nyt minulla on kaksi vapaata edessä, mutta mies on tietenkin töissä. No, pojat tulevat huomenna käymään ja voisin käydä vanhempiani katsomassa. Mutta siis tosiaan vapaa-ajallani minun ei tarvitse huolehtia kenestäkään muusta kuin itsestäni. Ja hyvä niin.

Ensimmäistä kertaa elämässäni minulla on ihan oikeasti aikaa tehdä kaikkea mitä haluan. Tosin korona-aika rajoittaa tekemiset kotiin ja kuntoiluun. On hyvä, että on aikaa kävellä 8000 askelta päivässä, jumpata, syödä tasaisesti, kuunnella kirjaa, katsoa sarjoja tv:stä ja joskus ihan vaan olla.

Työssä käyminen sopii minulle hyvin tässä elämänvaiheessa. On hyvä, että on jotain mikä tuo vähän haastetta ajankäyttöön. Ja ilman työtä minulla olisi kyllä ihan liikaa omaa aikaa. Niin paljon, että ei siitä taitaisi edes nauttia. En siis koe tarvetta vähentää työssäkäyntiäni. Se sopii parhaiten siihen vaiheeseen, kun lapset ovat pieniä. Ei pienten lasten vanhempien kyllä ole mitenkään pakko tehdä täyttä työaikaa. Minun mielestäni siinä elämänvaiheessa pystyy hyvin elämään pienemmillä tuloilla. Ei tarvitse olla kaikkea materiaa ja kallista kulissia. Tärkeintä on, että voi viettää aikaa lasten kanssa mahdollisimman paljon.

Mutta siis vastaus omaan kysymykseeni on, että minulla on tällä hetkellä mielestäni riittävästi omaa aikaa. Joskus vaan on esim. neljä iltavuoroa peräkkäin, jolloin ei ehdi oikeastaan juuri mitään. Minä tykkään nukkua iltavuoropäivinä pidempään. Toki sen 8000 askelta ehtii saada kerättyä. Mutta en minä nyt kyllä halua niistä iltavuoroistakaan valittaa. Nopeastihan ne ohi menevät töissä ollessa ja nukkuessa.

Hyvää illanjatkoa teille ja nähdään!

-Sanna-

 

Kuva on Pixabaysta!

Hyvinvointi Oma elämä Mieli Ajattelin tänään