Joogaa ja pyykinpesua ennen työhönpaluuta

Eilisen postauksen jälkeen mieleeni jäi muhimaan, että mitä minun ehdottomasti kannattaa tehdä viimeisenä vapaapäivänä ennen työhön paluuta. Osittain valitsin sen mukaan, mitä on järkevää ja tarpeellista tehdä, mutta osittain kuuntelin kehoani. Halusin antaa keholleni myös kaikkea hyvää ennen kuin työn rasitukset taas alkavat.

Tällainen oli siis minun viimeinen vapaapäiväni ennen työhön paluuta. Aamulla nukuin pidempään, söin aamupalan ja katsoin Rantabaaria CMorelta, sitten lähdin kävelylle ja tekemään Prismaan ostoksia niin, että kotona olisi kaikkea tarpeellista viikonloppuun asti. Kotiin palattuani söin ja aloin pestä pyykkiä. Kaikkiaan pesin pyykkiä kolme koneellista, arkipyykkiä, vuodevaatteet ja kirpputorille myytäväksi meneviä vanhoja talvivaatteita. Pyykkikoneen pyöriessä ehtii hyvin tehdä kaikkea muuta. Teinkin kaikkea ja sen lisäksi jumppasin ja joogasin kaksi kertaa tunnin ajan. Ennen päivällistä tein hiit jumpan, käsivarsijumpan, pienen taukojumpan ja venyttelin lopuksi. Ennen iltapalaa sitten vielä tein  rentouttavan joogan, sisäisen rauhan meditaation ja rentoutusharjoituksen. Hyvää tekivät kropalle ja mielelle nämä harjoitukset.

Huomasin joogaamisen ja puhtaan pyykin jotenkin lievittävän omaa ahdistustani. Koenkin nyt olevani vähän valmiimpi menemään töihin. No, huomenna laitan herätyksen niin, että ehdin vähän tehdä jotakin ennen töihin menoa. Ehkä pyykkään ja joogaan lisää tai sitten tekee mieli tehdä jotain ihan muuta. Sitä ei vielä tiedä. Sen tietää aamulla sitten. Eli ensin nukkumaan ettei väsytä aamulla.

Hyvää yötä ja nähdään!

-Sanna-

Hyvinvointi Oma elämä Mieli Ajattelin tänään

Vapaalla valmistaudun työhön paluuseen

Nyt kun loma todellakin on jo ohi niin valmistaudun näiden kahden vapaan aikana siihen, että kohta taas olen töissä lähes joka päivä viikossa. Ja vapaapäiviä on kolmen viikon aikana vain ne kuusi tavanomaista. Ehdin toki sittenkin tehdä kaikkea mitä lomallakin, mutta hieman vähemmän. Ja tietynlaista vapauden tunnetta koen sitten vähemmän. Toisaalta taas työ tuo rytmiä arkeen ja monia muitakin arvokkaita asioita elämään. On merkityksellistä tekemistä, kivoja työkavereita ja palkkakin tulee tilille säännöllisesti. En siis valita. Huonomminkin voisi olla.

Tämän postauksen kirjoittamisen tarkoituksena on lievittää sitä pientä ahdistusta, mikä aina liittyy siihen, kun palaa lomalta töihin. Olet ehkä itsekin kokenut sen. Tiedät siis, mistä kirjoitan.

Tänään katselin salkkarien tämän viikon jaksot, kävelin 8000 askelta, kävin kaupassa, olin vain ja pojat kävivät. Illalla tein 20 min niska-hartiajoogan.

Huomenna on vielä koko päivä aikaa tehdä kaikenlaista. Aion tehdä kaikkea, mikä helpottaa työhön paluutani. Kyllä se sitten varmastikin sujuu ihan hyvin. Aluksi olen ihan pihalla, mutta sitten vähitellen asiat palautuvat mieleen. Kun on heti kuusi päivää töissä niin varmastikin pääsee taas hyvin kärryille osaston tämän hetkisestä tilanteesta. Ja sittenhän on taas jo vapaapäivä.

Hyvää yötä ja nähdään!

-Sanna-

Hyvinvointi Oma elämä Mieli Ajattelin tänään