Loma loppuu

Niin se vaan on taas päässyt kahden viikon loma kulumaan nopeasti niin että tänään on loman viimeinen päivä. Töihin en kuitenkaan vielä huomenna mene vaan minulla on ensin kaksi päivää vapaata. Lempeä paluu tavalliseen arkeeni. Jota saankin sitten taas elää 3,5 kuukautta, kunnes on seuraavan kerran lomaa.

Lomalla koen saaneeni olla aika lailla omaan tahtiini. Olen myös tehnyt kaikenlaista hyödyllistä ja vähemmän hyödyllistä. Ja ollut välillä tekemättä oikeastaan yhtään mitään. Olen palautunut työstä enkä ole miettinyt työasioita lomalla seuraavan listan vuoroja enempää.

Nyt viikonloppuna miesystävä oli luonani. Oli kivaa olla yhdessä. Ja seuraavakin tapaaminen jo sovittuna. Lomalla ehdimme nähdä useammin. Se oli hyvä juttu.

Vielä muutama päivä omaan tahtiin ja sitten onkin heti taas 6 päivän työputki. Noiden 6 päivän jälkeen voi varmastikin todeta, että olinko tosissaan juuri lomalla, ei uskoisi. Näin käy valitettavasti aina, vaikka loma olisi ollut 4 viikon pituinenkin. Sen takia minä tykkään pitää lomani tasaisesti vuoden aikana kahden viikon jaksoissa. Sopii minulle. Enkä tarkoita, että sen pitäisi sopia sinullekin. Sinä itse tiedät varmastikin, mikä on parasta sinulle.

Nähdään!

-Sanna-

Hyvinvointi Oma elämä Mieli Ajattelin tänään

Elämäntapamuutos ei ole vienyt minulta liikaa rahaa

Useimmiten elämäntapamuutosta lähdetään tekemään turhan hintavalla tavalla. Aletaan käymään kuntosalilla, otetaan personal trainer ohjausta ja maksetaan ruokavaliosta. Itsekin näin toiminut 2010-luvulla. Joten en siis tuomitse ketään, joka näin toimii. Ja kyllähän tuolla tavalla tulosta saa aikaiseksi.

Tosin voi olla raskasta treenata jatkuvasti kovaa ja syödä niukasti. Harva näin jaksaa vuodesta toiseen. Minä en ainakaan jaksanut. Ja minulle alkoi tulla tuosta touhusta itseäni pelottavia sydämen muljahteluja. Vaikka siis ekg aina näyttää, että mitään hätää ei ole. Ja tällä hetkellä niitä ei juurikaan ole.

Tämän hetkinen elämänmuutos ei ole maksanut minulle juurikaan mitään ylimääräistä. Syön tavallista perusruokaa ja ruokaan kuluu aiempaa vähemmän rahaa. Varsinkin makeiset, suklaa jne. ovat kovin hintavia tuotteita, joten kun en osta niitä niin säästän paljon rahaa jo siinä.

Liikunta minulla on myös halpaa tällä hetkellä. En ole ostanut kävelyä varten uusia kenkiä enkä vaatteita. Ja askelmittarikin minulla oli jo hankittuna. Puhelinkin kyllä laskee askelia, mutta huomaan sen antavan minulle helpommin askelia.

Kävelyn lisäksi jumppaan ja joogaan. Tässä minulla on apuna nettipalvelu Yogaia. Yogaian vuosijäsenyyden ostin työnantajan antamalla e-passirahalla. Ja siis kallishan tuo ei ole muutenkaan.

Ja siis tilanteeni kontrolli on ihan oman kuntani terveyskeskuksessa. Tämän lisäksi toki voin aina tarvittaessa käydä työterveydessä. Ei tarvita kalliita yksityislääkäreitä tms.

Eli siis onneksi elämäntapamuutoksen voi tehdä myös pienituloinen tai työtön. Rahan puute ei ole esteenä tässä asiassa. Hyvä, että edes joskus on näin.

Nyt hyvää yötä ja nähdään!

-Sanna-

 

Hyvinvointi Oma elämä Mieli Ajattelin tänään