Varpain jaloin sai pikkusiskon!
Syksyllä kirjoittaminen takkusi ja Varpain jaloin alkoi tuntua ahtaalta. Koska omat ajatukset alkoi kiertää kehää, kysyin neuvoa minua fiksummilta. Minulle ehdotettiin uuden omaan erityisalaani liittyvän blogin, eli kulttuuriblogin, perustamista. Ideoita alkoi sinkoilla päässäni ja pian paperille (kyllä käytän aina tärkeinä pitämiäni asioita pohtiessa paperia ja kynää) alkoi syntyä uuden kulttuuriblogin raamit.
Idean kehiteltyäni olin yhteydessä useampaan eri luotetavana pitämääni tahoon ja noukin heiltä saamani vinkit ylös ja muokkasin ideaa vielä uudelleen. Käsissäni oli uusi projekti, uusi blogi, joka yhdistäisi ammattiosaamiseni rakkaaseen harrastukseeni. Koska oli jouluun asti hyvin kiireinen töissä, päätin siirtää uuden blogin aloittamisen alkuvuoteen. Eilen Varpain jaloin kultturelli pikkusisar Miten ihanaa näki päivänvalon tervetulotoivotuksen ja esittelyn merkeissä. Tänään Miten ihanaa aloitti toimintansa ensimmäisellä aihealueeseen liittyvällä postauksella. Ainakin näin aluksi Miten ihanaa päivittyy yhdellä postauksella viikossa aina maanantaisin.
Miten ihanaa -blogissa kirjoitan taiteesta ja kulttuurista. Suurin rakkauteni ja ammattitaustani on näyttämötaiteissa (teatteri, ooppera, sirkus, tanssi), joten mielläni kirjoitan näistä. Lisäksi kirjoitan myös kirjallisuudesta, musiikista ja kuvataiteesta sekä museoista. Kritiikkejä tai arvosteluita ei blogissa tulla näkemään, mutta taiteesta voi kirjoittaa niin monella muullakin tavalla, ettei siitä ole huolta. Kirjoitusten painotus on kokemuksissa ja pohdinnoissa. Tulevaisuudessa tarkoitukseni on kirjoittaa fiilistelyjen lisäksi myös asiantuntijatekstejä. Toiveeni on, että Miten ihanaassa tullaan lukemaan tulevaisuudessa mahdollisesti myös kiinnostavien vieraskynien kirjoittamia tekstejä taiteen ja kulttuurin saralta. Otan mielelläni vastaan postausideoita ja -toiveita! Sen mistä en tiedä, lupaan ottaa selvää.
Olen hurjan innoissani tästä uudesta vielä pienokaisesta blogista. Innostuksen myötä myös Varpain jaloin -takki on tuntunut taas istuvan paremmin niskaani. Kuten sanottu, Miten ihanaa on Varpain jaloin pikkusisko, eli Varpain jaloin jatkaa toimintaansa ennestään tuttuun tapaan. Toivon tapaavani teitä jatkossa myös Miten ihanaa puolella!
8:35 Herään, kun kuopus hyppää päälleni. Halimme hetken ennen kuin pojalla on taas kiire omiin leikkeihin. Jään vielä torkkumaan ja pötköttelemään mieheni viereen, sillä tiedän valvovani illalla myöhään juhlissa.
14:30 Istumme syömään. Valmistin lämmintä perunasalaattia, mikä maistuu hyvin koko perheelle. Esikoinen on akrobatiatunnilla, joten syömme kolmisin. Kuopus intoilee peleistä (koska sai luvan pelata pleikkarilla ruoan jälkeen), minä mietin jo illan juhliin valmistautumista ja mies pohtii jo illan näytöstä. Ruoan jälkeen juttelen miehen kanssa samalla kun laitan itseäni juhlakuntoon.
~23:00 Mieheni liittyy juhlivaan joukkoon töistä päästyään. Gastit ja kapteenit ottavat hänet vastaan pitkin, raikuvan riemukkain aplodein.