Kimppalenkille Tölönlahdelle su 7.4.2013

Kimppalenkki numero kaksi on sovittu seuraavallekin sunnuntaille, joten nyt vaan mukaan ilmoittautumaan! Koska olen suht innokas treenaja, haluaisin kokeilla nyt sellaista komboa, että kävellään taas ensimmäinen kierros (lämmittelyksi) ja sitten hölkätään kaksi kierrosta (viimeksi yksi). Jos mukaan lähtee taas yhtä kiva (ja iso) porukka, niin on mahdollista varmaankaan jakaantua myös kahteen eri ryhmään,viimeisen kierroksen ajaksi, jos jotkut eivät halua juosta kahta kierrosta. Miltä kuulostaa?

Jos lähdet mukaan, niin ilmoita siitä taas tähän kommenttiosioon.

Sunnuntaina 7.4. 2013 klo 11. Treffit Ravintola Töölönlahden edessä.

01672_Villa_Kivi_at_Linnunlaulu_seen_across_Toolonlahti_bay.jpg

Kuva lainattu Googlesta.

Suhteet Oma elämä Liikunta Terveys

Kinttu takaisin juoksukuntoon – Kymppi kävellen

Jospa minäkin kantaisin korteni kekoon tätä palstaa varten ja raapustelisin jotain kasaan, nyt kun vihdoin kaksi viikkoa sitten telottu kinttu (ts. nilkassa vaivaava vanha nivelisidevamma) alkaa olemaan askelluskunnossa. Onneksi tällaiselle jalkapuolelle on olemassa niveliä säästävämpi vaihtoehto, ihan se rehellinen kävely meinaan. Kävely kun kuormittaa niveliä 2,5 kertaa vähemmän kuin hölkkä, siksi meikä ei juurikaan hölkkää vaan ennemmin kävelee hölkkävauhtia.

Nilkka on ollut siis pari päivää kivuton ja päätin lähteä kävelylenkille sitä hiukan kuntouttamaan. Koska en omaa mitään fänsejä appseja reitin mittaamiseen, laskin lenkin etukäteen GoogleMapsillä ja lähdin tarpomaan. Mukavastihan se kinttu sen kympin rullasi kävellen, että ehkä toivoa on siis ottaa vielä toukokuussa muutama juoksuaskelkin! 

 

Matkaa kertyi: 10km (tasan, ainakin Googlen mukaan)

Aikaa meni: 1h 25min

Keskinopeus: 7,06 km/h (mitattu täällä, kun ei ole niitä aplikaatioitamitälie)

Sykemittarin jätän kävelylenkeillä kotiin, jotein niistä lukemista ei ole hajuakaan. 

 

Meininki oli loistava parin viikon nilkan varomisen jälkeen ja vauhti juuri sopiva, ehti hyvin fiilistellä kevätaurinkoa (ja paleltua vastatuulessa, onneksi puin sen fleecen juoksutakin alle).

 

Myönnetään: Vähän teki mieli mulkoilla ohi juoksevia ihmisiä kateellisesti ja etenkin kotiin päin kävellessä ottaa muutama juoksuaskel. Mutta jos nyt ihan rauhassa vaan, ettei Naisten Kymppiä tarvitse vetää keppien kanssa.

Hyvinvointi Liikunta