Huolla kehoa lenkkeilyn lomassa

Venyttelemällä autat kehoa palautumaan. Venyttelyjä ei tarvitse tehdä sisällä ja jumppamaton päällä, vaan voit tehdä ne ulkona ja vaikka lenkkipolun varrella. Huolla kehoa lenkkeilyn lomassa.

Venyttelyjen ei myöskään tarvitse olla staattisia pitoja, vaan liikkuvuutta voi hyvin ylläpitää myös liikkeen avulla. Tämä helppo liikkuvuustreeni huoltaa kaikki kehon päälihasryhmät. Kaikki liikkeet lähtevät lantionlevyisestä haara-asennosta.

Hyvää huomenta &pyöristys

Kallista ylävartaloa lonkista eteenpäin niin, että selkä pysyy suorana. Jatka sitten matkaa rentoon eteentaivutukseen ja anna selän pyöristyä. Rullaa sen jälkeen pyöreällä selällä ylös ja toista liike uudelleen. Liike venyttää takareisiä ja selkää.

Huolla kehoa kallista vartaloaHuolla kehoa pyöristys

Takareiden avaus

Vie oikea jalka eteen niin, että kantapää on maassa ja polvi suorana. Kallista ylävartaloa ojennetun jalan päälle selkä suorana ja palaa alkuasentoon. Toista 10 kertaa ja vaihda sitten vasen jalka eteen. Liike venyttää takareisiä ja pohkeita.

Huolla kehoa takareiden avaus

Pohkeiden venytys

Vie toinen päkiä puuta vasten. Vie ylävartaloa kevyesti eteenpäin ja koukista sen jälkeen hiukan polvea ja ojenna se taas suoraksi. Pumppaa näin noin 10 kertaa ja vaihda sen jälkeen jalkaa. Liike venyttää pohkeen ylä- ja alaosaa.

Huolla kehoa pohkeen venytys

Rangan kierto

Astu vasen jalka eteen ja laske oikea käsi maahan. Katso, että vasen polvi ja nilkka ovat keskenään samalla pystylinjalla. Kurota vasemmalla kyynärpäällä alas ja sen jälkeen ylös kohti taivasta. Toista noin 10 kertaa ja vaihda sen jälkeen toiselle puolelle. Liike venyttää lantion aluetta ja takareittä ja antaa liikettä selkärangalle.

Huolla kehoaRangan kierto

Lonkankoukistajan venytys

Astu vasen jalka taakse. Käännä lantiota eteen ikään kuin kääntäisit häntää jalkojen väliin ja kantapää nousee ylös. Palaa alkuasentoon ja toista noin 10 kertaa ennen kuin vaihdat toiselle puolelle. Liike venyttää lonkan koukistajaa

Lonkankoukistajan venytysAnna Tuomikoski

Lisää jumppaohjeita Jumppaa lenkillä tai lenkin jälkeen kotona

Toivejumppa: Pömppövatsa napakaksi

Liikkuvuus on tärkeää

hyvinvointi liikunta terveys
Kommentit (0)
Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *