Perussettiä ja nautiskelua viikolla 5

Tämä viikko on ollut sellaista nykyisellään tavallista peruspuurtamista. Ohjelmassa on toki ollut myös vetoja, jotka nykyisin kuuluvat jokaiseen viikkoon, ja kokonaisuudessaan treenaaminen on tuntunut sellaiselta mukavalta tekemiseltä. Olen ollut oikein tyytyväinen etävalmennukseen ja erityisesti siihen, että vaikka valmennuksessa viikon tuntimäärät lisääntyvät, keho on edelleen ollut vastaanottavainen. Hieman pyörittelin silmiäni saadessani tulevien viikkojen ohjelman, mutta toisaalta odotan innolla omien rajojen etsimistä ja oman kehon kestävyyden hämmästelemistä. Saapa nähhä kuinka muikkelin käy, joudun tosin samalla kuuntelemaan koko ajan omia tuntemuksiani ja todella ottamaan vastuun siitä, että osaan viheltää pelin poikki, jos treenaaminen alkaa tuntua liian raskaalta.

Maanantaina edellisen sunnuntain testilenkin jälkeen oli suunnitelmissa kevyttä ulkoilua kehonhuoltoa, työpäivän jälkeenolinkin aivan ulkoilua vailla, joten kävin rauhallisella happihyppelyllä (42:50, 2.1 km, avg 110 bpm) ja sen jälkeen tein suunnitellun kehonhuollon (35:00 avg 84 bpm). Tiistaina hölkyttelin tyttären treenien aikaan päivän puolentoistatunnin rauhallisen juoksukävelyn (1:30:33, 10.76 km, avg 125 bpm).

Keskiviikkona vuorossa oli alku- ja loppuverkkojen välissä kävelypalautuksin kaksitoista kertaa kahden minuutin vetoja… Ilma oli jo himpun verran liian paljon pakkasen puolella, mutta en antanut sen häiritä. Toisaalta vetojen tekeminen pakkasella (nyt mittari näytti noin -15c) ei ole kyllä aivan järkevää, joten olisi ehkä voinut hieman miettiä tuota vetojen vetämistä. Jotenkin ajattelin, että ei pakkasta ole liiaksi vedoille, mutta voisi olla parasta jättää vetojen tekiminen vähemmän kuin kymmenen asteen pakkasille. Toisaalta näillä leveysasteilla yli kymmenen asteen pakkaset saattavat kestää useita päiviä, joten onhan nuo vedot joskus kuitenkin vedettävä.

Torstai oli kummasti ohjelmassa lepopäivä – enhän minä pystynyt aivan sisällä möllöttämään, vaan oli lähdettävä näyttämään nenää ulkon akävellen (38:13, 3.42 km, avg 110 bpm). Perjantai on nyt uudessa ohjelmassa pitkispäivä, joten sellainen se oli tälläkin viikolla – ohjelmaan oli tykitetty kolmen tunnin pitkis ja minä tykitin sen sitten juosten todellisuudeksi (3:00:40, 22.25 km, avg 131 bpm). Paluumatkalla Kainuun prikaatin sotilapojat ja -tytöt olivat pääseet marssille, joten kavereita pukkasi vastaan oikein urakalla 🙂 .

Lauantaina tein juosten alkuverryttelyn (1:00:53, 8.34 km, avg 138 bpm) ja sen jälkeen kehonpainotreenin (48:05, avg 116 bpm). Sunnuntaina viikon viimeisenä treeninä oli pk2-juoksua höystettynä lyhyillä mäkivedoilla (1:30:17, 12.24 km, avg 139 bpm).

Kummallista ja oikeastaan aika hienoa tällä hetkellä on se, että keho tuntuu jotenkin tuoreelta ja levänneltä, vaikka viikkoon on sujahtanut hienosti liikuntaa 11 tuntia ja 10 minuuttia, johon on mahtunut kilometrejä 71, joista juoksua on ollut 65.5 kilometriä. Oikein odotan jo tulevan viikon treenäjä ja harjoituksia ja odottelen, mitä kaikkea kivaa sieltä paljastuukaan. Kyllä tämä liikkuminen on sitten mukavata!

Hihkuvaa viikkoa toivotellen,

– Maijaliisa

Saat kätevästi tiedon uudesta postauksesta seuraamalla blogini Facebook-sivua ja Instagram-tiliä  sekä ottamalla blogini seurantaan Blogit.fi tai Follow my blog with Bloglovin.

Kommentit (0)
Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *