Mukavaa menoa viikolla 3

Taas on viikko hurahtanut ohi tuosta noin vain – töitä, lasten harrastuksia, omia ja miehen harrastuksia, ruokaa, äänikirjoja, koulutehtäviä ja vaikka mitä. Kaiken tämän keskellä olen ehtinyt treenaamaankin oikein mukavasti 🙂.

Maanantaina kävin tyttären uimakoulun aikana kävelyllä (55:30,5.83 km, avg 116 bpm)  ja samalla hakemassa postista tilaamani uudet juoksukengät, Altran Timpit. Olen saanut todella monelta juoksijalta suosituksen kokeilla Altran kenkiä kertoessani varpaiden rakoista ja siitä, miten mitkään juoksukengät eivät tunnu soveltuvan jalkoihini ultrajuoksussa. Jospa pääsisi testaamaan ja aloittamaan juoksuja vähitellen näillä nolladropin kengillä. Tottuminen nolladroppiin saattaa kestää hetken. Illalla tein kellon ehdottaman voimaharjoittelutreenin kiertojarjoituksena (25:26, avg 112 bpm).

Tiistaina kävelin ladun varteen ja hiihdin tunteroisen perinteistä hiihtoa. Olin laittanut pitkästä aikaa sykevyön ja nyt hiihtolenkin sykkeetkin näyttää hieman todellisimmilta (1:04:47, 10.09 km, avg 10.09 km, avg 137 bpm). Tein illalla myös coretreenin, jossa kiertoharjoitteluna tein lämmittelyn jälkeen kolme kertaa viisi eri coreliikettä (jalannostot, atlaskierto, vatsarutistus, punnerrus ja kierto sekä selänojennus) (24:04, avg 110 bpm).

Keskiviikkona tein lyhyen happihyppelyn kävellen (37:06, 4.15 km, avg 123 bpm) ja kotona sekä dynaamisen (24:41, avg 107 bpm) että staattisen (21:43, 103 bpm) liikkuvuusharjoituksen. Torstaina kävin hitaalla juoksukävelylenkillä, jonka aikana tein kävelyrytmitystä sykeohjatusti (1:20:01, 9.25 km, avg 130 bpm). Illalla tein vielä staattisen liikkuvuusharjoituksen (20:41, avg 97 bpm).

Perjantaina oli vuorossa viikon pitkis – Suunnitelmissa oli pitää sykettä matalalla ja tehdä kävelyjaksoja sykeohjatusti, mutta teinkin useamman kahdeksan minuuttia juoksua – kaksi minuuttia kävelyä – ultrajuoksuharjoittelua (2:12:28, 16.6 km, avg 138 bpm). Illemmalla kotona tein jo viikon toisen coretreenin (polvi kyynärpäähän seisten, askelkyykky ja kierto, v-nousut viistoon, sivulankku jalannostolla ja selänojennus vuorotahtiin) kiertoharjoitteluna (25:55, avg 112 bpm).

Lauantaina  vedin jalkaani uudet Altran Timpit ja lähdin testaamaan niitä ikäväkseni varsin liukkaaseen keliin (1:05:07, 7.53 km, avg 135 bpm). Pystyin juoksemaan lähes koko lenkin, eikä pohjekipuja tuntunut. Illalla tein lisäksi taas kellon ehdottaman lihaskuntotreenin (askelkyykky, liskopunnerrus, vaaka ja käden kurotus, lantionnosto sekä polkupyörärutistus) (26:50, avg 105 bpm).

Sunnuntaina esikoinen oli yökylässä ja nuorimmainen oli kaverinsa luona kyläilemässä. Lähdin keskimmäisen lapsemme, ainoan poikamme kanssa kahdestaan kävellen vähän kauempana olevalle pulkkamäelle. Kävelimme rattoisasti mäelle, välillä vedin poikaa Stigassa matkan varrella. Pulkkamäessä laskimme yhdessä ja erikseen, mäenlaskusta saa oikein mukavan treenin, kun on mukana laskemassa ja kiipeämässä mäkeä ylös edestakaisin. Ja voi kuinka kivaa meillä oli yhdessä ❤️. Koko reissuun meni pari tuntia ( 2:00:23, avg 107 bpm). Pienen tankkauksen jälkeen lähdin  vielä  juoksulenkille (1:00:27, 7.5 km, avg 131 bpm).

Koko viikon liikuntamäärä on oikein mellevä, 13 tuntia ja 22 minuuttia, kilometrejä kertyi 69.2, joista juoksua 40.9 kilometriä. Kevättä kohti mennään ja liikkuminen alkaa tuntua koko ajan kivemmalta. Sykkeetkin ovat pysyneet maltillisina, tosin myös vauhdit… Jossakin vaiheessa voisi alkaa ottaa taas tehotreenejä harjoitteluun mukaan, mutta odotellaan ja himmaillaan vielä hetki 👌🏻.

Mukavaa alkanutta viikkoa teille ystävät,

– Maijaliisa

Saat kätevästi tiedon uudesta postauksesta seuraamalla blogini Facebook-sivua ja ottamalla blogini seurantaan Blogit.fi tai Follow my blog with Bloglovin.

Jos haluat seurata blogini sometilejä, löydät ne täältä – Facebook // Instagram // Twitter // 

Kommentit (0)
Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *