Heinäkuun hulinat ja paluu töihin


Hellurei!

Huomenna alkaa työt ja palailen samalla myös koneen ääreen ja blogin päivitykseen. Kesä onkin mennyt varsin rennolla otteella ja olen päivitellyt näitä liikuntatouhuja pääasiassa Instagramiin ja sieltä linkitettynä Facebookiin. Tänä kesänä loma töistä on tuntunut todella tarpeelliselta, samalla myös irtiotto blogin päivittämisestä on tullut kuin itsestään. Välillä stressaan näistä blogipäivityksistäkin sen verran, että pitää oikein miettiä, miksi näitä postauksia yleensä kirjoittelen ja kenelle. Toivon, että joku voisi saada inspiraatiota ja intoa liikkumiseen blogini kautta, toistaalta omien juoksujen yksitiskohtainen kuvailu on lähinnä omaa päiväkirjaa. Olen myös yhä enenevässä määrin kieltäytynyt kaupallisista yhteistöistä, kun ne tällaiselle mikrovaikuttajalle ovat lähinä tuotteiden testausta ilman mitään palkkiota. En todellakaan ole palkkioiden perässä, saanhan palkkaa päivätyöstäni. Samalla kuitenkin ajattelen myös niin, että kaupallisesta yhteistyöstä tulisi maksaa palkaa sellaiselle tekijälle, joka sitä työskeen tekee. En myöskään koe kovin palkitsevana tehdä tuotetestausta tai esittelyä tuotteista, joita en muuten itse käyttäisi tai jos tuotteet eivät ole minua/lukijoitani  kiinnostavia  blogini kohderyhmään nähden. Olen toisinaan myös vain suorastaan niin laiska, etten jaksa kunnolla paneutua tuotteeseen, jota tarjotaan kaupalliseksi yhteistyöksi, joten kieltäydyn yhteistyöstä, koska jos siihen suostun, vaadin itseltäni todella paneutumista asiaan.

Mutta siis, se mistä minun piti tulla kertomaan, on se, että täällä ollaan ja että olen palannut treenaamiseen Hetta-Pallas-ultran jälkeen. Heinäkuun statistiikkaa löytyy alla olevasta Polar Flow:n diagrammista: kokonaisuudessaan liikuntaa tähän ultrakuukauteen tuli tunteina yllättäen vain 38 tuntia ja 38 minuttia – tähän vaikuttaa tietysti ultraa edeltävä kevyempi jakso ja ultran jälkeinen palauttava jakso. Juoksua kuukauteen kertyi 211.1 kilometriä.

Palautuminen ultrasta tuntui lähtevän hyvin käyntiin, mutta nyt elokuun puolella on alkanut tuntua siltä, että jotenkin tuo juoksu on muuttunut hieman pakkopullaksi, ei niin ettenkö haluaisi juosta, mutta lenkillä juoksu tuntuu tahmealta ja mietin jo parinkymmenen minuutin juoksun  jälkeen, että milloinkohan saan lopettaa juoksun… Tuo ajatus oikein iskeytyi tänään lenkillä mieleen ja siitä säikähtäneenä taidankin ensi viikolla ottaa himpun rennommin ja vaikkapa pyöräillä enemmän. Lihaskuntoharjoitteluakin on nyt syksyyn lisättävä aivan huomattavasti – kävin tässä yhtenä päivänä hieman nostelemassa tankoa ulosalilla ja olin sitten seuraavat kolme päivää aivan hyytelöä… Jokseenkin tätä treenaamista puuduttaa myös se, etten ole vielä tähän syksyyn ilmoittautunut mihinkään kisaan. Mielessä on pyörinyt syyskuun puolen välin Finladia maraton tai syys-lokakuun vaihteen Vaarojen maraton, mutta silti treenaamisen suunnittelu on ollut aika hakusessa. Vähän sellainen fiilis on, että noinkohan jäävät nuo kisat tältä vuodelta kisaamatta. Saattaa olla, etten lähde kumpaankaan kisaan, otan vähän rennommin tämän loppusyksyn ja alan sitten loka-marraskuussa miettiä seuraavan vuoden suunnitelmaa. Katellaanpa miten muikkelin näissäkin pohdinnoissa käy.

Viimeinen lomaviikko on siis takana, tälle viikolle liikuntaa tuli ajallisesti 10:13 ja kilometrejä kertyi 94.5, joista juoksua 41.4 kilometriä. Semmonen varsin tavanomainen tuntimäärä, usein juoksua tulee jopa tuota enemmän, silti tuntuu, että olen aika uupunut juoksija tällä htekellä, joten nyt on todella tarpeen huilata juoksusta. Ensimmäinen työviikko loman jälkeen vie varmasti mehuja muutenkin, joten nyt on kyllä pakko antaa kropalle lupa levätä.

Näillä liitetyillä ja ajatuksilla kohti alkavaa työrupeamaa kohti.

Ihanaa elokuuta toivotellen,

– Maijaliisa

Saat kätevästi tiedon uudesta postauksesta seuraamalla blogini Facebook-sivua ja Instagram-tiliä sekä ottamalla blogini seurantaan Blogit.fi tai Follow my blog with Bloglovin.

hyvinvointi liikunta terveys oma-elama
Kommentit (0)
Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *