Tätä en mielelläni ajattele
Yliopisto-opinnot aloitettuani havahduin siihen, että ei ole okei syödä jatkuvasti älyttömiä määriä lihaa. Että syömäni kinkkusuikaleet ja kalkkunaleikkeleet edesauttavat ilmastonmuutosta ja aiheuttavat laajamittaista kärsimystä toisille eläimille. Jokunen vuosi takaperin tein lehtijutun vegaaneista. Sekin oli silmiä avaavaa. Syön silti edelleen joskus lihaa ja käytän maitotuotteita sekä kananmunia. Vegaaniksi ryhtymistä en edes harkinnut tosissani. Siinä olisi nimittäin […]