Lauluyhtye lähes valmiina keikoille

Muistatkos vielä, kun kerroin joulun alla Lauluyhtye St. Notesista, johon liityin viime syksynä? Instagram-seuraajani ovat varmasti jo huomanneet, että olen viime aikoina kertonut päivityksissäni yhä useammin laulutreeneistä, ja todella, talven aikana muhinut uusi tuotantokausi alkaa vähitellen olla siinä vaiheessa, että se konkretisoituu myös keikoiksi.

A Cappella Lauluyhtye St Notes - 2.JPG

Ensimmäiseen keikkaan on vielä joitain viikkoja aikaa, mutta kappaleiden hiominen on jo pitkällä. Bändihommiin verrattuna a cappella -yhteen kappaleen treenaaminen esityskuntoon vaatii enemmän aikaa – ainakin jos sen haluaa tehdä samalla tarkkuudella kuin meidän yhtyeemme.

Stemman ja sanojen osaaminen on vasta ensimmäinen vaihe. Sitten alkaa varsinainen treeni, jossa hiotaan fraseerausta, äänenväriä, dynamiikkaa, yhdenaikaisuutta ja muita nyansseja.

Eilen oli hyvin odotetut treenit, kun saimme Rajattoman Hannu Lepolan hiomaan yhtyeen sointia. Hannua on pyydetty aiemminkin coachaamaan yhtyettä, ja häneltä on saatu paljon kullanarvoisia neuvoja. Keskityimme yhteen kappaleeseen: yhtyeen jäsenen, Maijun, tekemään hienoon sovitukseen La La Landin kappaleesta Someone in the Crowd. Jos haluat kappaleesta maistiaisia, voit kurkata vaikkapa St. Notesin tai oman Instagram-tilini puolelle.

A Cappella Lauluyhtye St Notes - 1.JPG

On kyllä hauskaa pitkästä aikaa valmistella ja hioa jotain musiikkiesitystä näin tarkasti. Lauluyhtye on myös palauttanut laulamisen toden teolla elämääni. Vaikka minulla onkin viime vuosina ollut erilaisia bändihommia, ne eivät ole olleet lopulta lainkaan näin tavoitteellisia ja hyvällä draivilla eteneviä, eikä treenejä ole ollut näin säännöllisesti. 

Ja kylläpä laulaminen voikin olla kivaa. Treeneistä jää hyvä mieli, kappaleet soivat päässä korvamatoina ja jään odottamaan jo seuraavia treenejä. 

Suhteet Oma elämä Musiikki

Lounas kaupungilla: Döner Kallio

Edelliset lounaani kaupungilla ovat esitelleet hieman keskivertoa kalliimpia lounaspaikkoja, mutta jään kyllä kaipaamaan kaupunkilounailtani näitä edullisempiakin vaihtoehtoja kuten Kallion Döner Harjua (Fleminginkatu 23).

IMG_5022 (1).jpg

(Haluan muuten vielä korostaa sitä, että vaikka toisinaan valittelen Keilaniemen lounasravintoloiden vähyyttä ja vaihtoehtojen puutetta, ei ruoan tasossa ole sielläkään mitään valittamista. Olen yleensä hyvin tyytyväinen omankin toimitalomme lounasravintolan ruokiin. Valittavana on aina useampi vaihtoehto, ruoat on maustettu hyvin, salaattipöytä on runsas ja tarjolla on myös jälkiruokaa. Sen jätän tosin väliin – ellei sitten tarjolla ole omenamurupaistosta, jota en voi vastustaa. Mutta nyt takaisin Döneriin.)

IMG_5010.jpg

Döner Harju on toiminut Flemarilla jo useamman vuoden ja saavuttanut sellaisen suosion, että omistajat avasivat joulun alla jo toisen Dönerinsä Helsingin keskustan City Centeriin eli tuttavallisemmin Makkarataloon. Tämän lounaan nautin kuitenkin alkuperäisessä Döner Harjussa, kun olin liikkellä juuri sillä suunnalla. Werner, josta kirjoitin viimeksi, on muuten samojen omistajien ravintola, mutta tässä sarjassa se on vain sattumaa.

Lounas maksaa 10,30 €, ja se sisältää alkukeiton ja pääruoan, joka on joko yrttilammasta, chilikanaa tai seitania.

Ehdin jo unohtaa, mitä alkukeittoni oli, mutta jos sanon sen olleen maa-artisokkaa, en varmaankaan valehtele hirveästi.

IMG_5004.jpg

Pääruoaksi valitsin lammasannoksen lisukkeineen: paprikabulguria, sitruunaista punakaalia sekä grillattu döner-leipä. Lisäksi kastikkeet ja tuore korianteri. 

IMG_5016.jpg

Ja kyllä, se on juuri niin hyvää kuin miltä se näyttää. Liha on mehevää, lisukkeet raikkaat ja ruokaa on riittävästi. Jos Fleminginkatu on liian kaukana, samaa ruokaa saa siis nyt myös rautatieasemaa vastapäätä, mutta ysiratikalla pääsee ihan tämän originaalin paikan viereen. Tämä liha-annos on tullut syötyä jo useammin, joten ensi kerralla voisi testata kanan tai seitanin!

 

Lisää lounassuosituksia kaupungilta:

Koti Ruoka ja juoma