Viikon parhaat: Viikonloppu Tallinnassa

Tallinna on aina kiva kaupunki. Vietimme viikonlopun siellä tällä kertaa kahden kesken mieheni kanssa. Majoituimme ensimmäiseksi yöksi hotelli Nunneen, toiseksi yöksi siirryimme Hiltoniin, sillä Nunnessa ei ollut tilaa. Harmi, ihastuin nimittäin hotelliin välittömästi. Suosittelen lämpimästi sitä erityisesti aikuismatkaajille. Kokosin viikon parhaat kuvina Tallinnasta.

Tallinnassa oli muutama aste pakkasta ja joulutunnelmaa. Kävimme molempina iltoina joulumarkkinoilla fiilistelemässä tunnelmaa. Hankimme täältä muutaman käsin tehdyn keramiikkajoululahjankin. Turun torilla ei valitettavasti ole samanlaista settiä tarjolla…
Tallinnan vanhassa kaupungissa on vaikka mitä, mutta tällä kertaa mieleemme oli erityisesti kivat ravintolat ja kahvilat. Ruokailimme ekana iltana Peppersack-ravintolassa, toisena ihan parhaassa paikassa ikinä: ravintola Kuumassa, jossa nautimme grilliherkuista aasialaisittain. Tässä erään kahvilan tarjottavaa. Me joimme kahvit ja söimme kanelipullan.
Ravintola Kuumassa saimme itse (ohjattuina) grillata sekä mereneläviä että liharuokia, joita söimme sitten erilaisten lisukkeiden kanssa. Tämä ravintola on toistaiseksi ehdottomasti paras ravintolakokemus Tallinnassa. Todella tyylikäs miljöö, keskeinen sijainti, erinomainen palvelu ja superhyvä ruoka alusta loppuun. Kaiken kukkuraksi tässä on mukavaa tekemistä ruokailun lomassa.
Piipahdimme Tallinnan eläintarhassa. Se on iso! Näimme leopardin, hylkeen, jääkarhuja, hevosia, härkiä, valkohäntäpeuroja, apinoita ja kaikenlaisia liskoja. Sademetsätalo oli suljettu, mutta ehkäpä pääsemme sinne kesällä, kun vierailemme täällä uudelleen, jotta neljätoistavuotiaskin pääsee mukaan.
MInna mekossa
Tässä olen minä uusimmassa kirppismekossani. Maanantaimarketin löytö maksoi viisi euroa, ja se on palvellut minua yhden työpäivän ja yhden Tallinnan-matkan loistavasti, tykkään siitä kovasti. Pitihän siitä kuva saada…
Tallinnassa riittää ihmeteltävää, vaikka ei suunnittelisi mitään tai tekisi mitään ihmeellistä. Kaupungissa riittää katsottavaa ja koettavaa useammaksikin kerraksi. Kuten sanottu, Tallinna on aina kiva!

Tähän on tultu.

Minna

Puheenaiheet Oma elämä Matkat Ajattelin tänään