Lomaviikko Montenegrossa lähenee loppuaan. Aurinko on paistanut, lämpötila seilannut 27 ja 32 välillä, ja loma on tuntunut ihan lomalta. Päivämme Tivatin ympäristössä ovat kuluneet siten, että itse olen aamuvirkkuna mehulasillisen jälkeen suunnannut tunnin lenkille, jonka jälkeen olemme syöneet yhdessä aamiaisen. Aamiaisella ollaan päätetty päivän tekemisistä. Rannalle, altaalle, retki johonkin lähikylään, resortin pelialueelle, kuntosalille, snorklaamaan ja niin edelleen. Menevät ne päivät näinkin. Mukavasti.
Kuvia aurinkoisesta Montenegrosta
Luštica Bay -resort illalla. Hotellialueella oli maisemakeinu, jossa istuskelimme ihailemassa merinäköalatlaa. Aamulenkillä kuvailtua…Tämäkin kuva on aamulenkiltä. Resort oli iso ja alue laaja, paljon portaita. Huh. Neljätoistavuotias snorklasi lähes päivittäin. Koko reissun paras ruoka. Noa-ravintolan sushit. Ah. Resort-aluue kuvattuna pitkältä ”laiturilta”. A room with a view. Resort-alue omalta ””kotitasanteelta” kuvattuna. Teimme monena päivänä retkiä lähipaikkoihin. Niistä kivoin oli Kotor. Kotorin vanhakaupunki oli ihastuttava. Kotorissa oli kissoja. Paljon kissoja. Tytär sai tästä upean kuvan. Omani on sinne päin. Porto Montenegro oli hulppea. Huvijahteja ja kauniita ihmisiä. Luksuskauppoja. Hyvää (edukasta) ruokaa. Aurinkoiset kelit jaksavat hymyilyttää. Söin yhden jäätelön viikossa. En ole jäätelöihmisiä. Täälläkään. Budvassa tutustuimme vanhankaupungin muureihin ja ihastelimme näköaloja. Budva ei ollut kiva paikka. Turistirysä. Mutta Budva-näkymä oli ihan jees. Tässä menimme cable-kärryllä kolmen kilometriin korkeuteen Näkymät ylhäältä olivat huikeat. Matkakaverit Söimme illallista Kotorissa sympaattisessa ravintolassa. Oli hyvää.
Kirjoitan matkakuulumisia lisää myöhemmin. Yksi juttu vielä Montenegrosta: ei niin kiva kuin Kroatia.