Positiivisia ajatuksia joulun odotukseen – tee-se-itse-tee-joulukalenteri

Pian on joulu. En ole jouluihminen, mutta joulukalentereista tykkään. Joskus kaikessa juhlassa parasta on suunnittelu ja odottelun tunnelma. Tein edellisvuonna lukijoilleni Klisee, klisee kulkuset -tee-se-itse-joulukalenterin, viime jouluna päädyin laatimaan Tee-se-itse-voimalause-teekalenterin ja nyt väkersin Tee-se-itse-positeevisen joulukalenterin.

Teejoulukalenterin pussit pöydällä

Teejoulukalenteri teepussilaatikossa
Voit asetella teepussit teelaatikkoon. Suosittelen teelaatikon tuunaamista…

Jokaiseen teepussin ”kuoreen” on kirjattu positiivisia jatelmia ja lauseita kiireisten päivien iloksi  ja rohkaisuksi pimeisiin joulunodotteluiltoihin.

Jos siis haluat antaa ystävällesi, puolisollesi, lapsellesi tai kenelle tahansa pikkujoululahjaksi teekalenterin, ole hyvä: (klikkaa seuraavaa alleviivattua linkkiä) Teejoulukalenteri 2024 .Jos linkki ei avaudu sinulle pdf:nä, voit napata kalenterin kuvista postauksen lopusta.

Tulosta kalenteri väritulostimella, leikkaa kaikki 24 kuvaketta irti ja kiinnitä haluamallasi tavalla teepussipaketteihin – helppoa.

Oikein ihanaa ja rentouttavaa joulun odotusta!

Tähän on tultu.

Minna

Puheenaiheet Mieli DIY Ajattelin tänään

Marraskuisen viikon parhaat kuvakoontina

On taas viikon parhaat -koonnin aika. Pimeä ja syksyinen viikko on ollut sen verran tapahtumarikas (ja samalla kuvarikas), että päätin koota marraskuisen viikon parhaat tällä kertaa kuvakoontina.

Jokiranta pimeässä
Marraskuinen viikko on ollut äkkipimeä: aamulla vielä kahdeksalta on ollut hämärää ja iltapäivisin puoli viideltä on tuntunut, että kello olisi iltayhdeksän. Vaikka monena päivänä aurinko paistoi ja oli valoisaa, illat ovat omaan makuuni liian pimeitä. Jokirantalenkillä olen pukeutunut heijastinhenkseleihin ja nauttinut rannan talojen valoista.
Metsikkö
Olen huomannut, että omaa hyvinvointiani ja jaksamistani edistää se,e ttä pääsen ulkoilemaan ja liikkumaan joko aamulla, aamupäivällä tai päivällä. Ennen pimeää. Tällä viikolla tein kolmesti työmatkalenkin kampukselle ja sieltä takaisin kotiin. Matka kestää 47 minuuttia per suunta, ja se on täydellinen reippailu ja raittiin ilman pyrähdys sekä aamuisin että iltapäivisin.
Sämpylät pellillä
Alkuviikosta leivoimme sämpylöitä kolmetoistavuotiaan kanssa. Ne onnistuivat hyvin ja maistuivat koko perheelle iltapalaksi. Niitä riitti myös seuraavan aamun aamupalalle. Leivoimme tällä kertaa kaura-vehnäsämplyöitä, joista tulee yleensä aina aivan erityisen pehmoisia.
Jokirannan föri
Lauantaina pääsin jokirantalenkille valoisaan aikaan. Oli vuoden harmain päivä, ja sen kyllä huomasi. Toivon, että saisimme Turkuun pian lunta ja pikkupakkasen.
Teepussiaskartelut
Lauantaina askartelin ensi viikolla julkaistavan, jo perinteeksi muodostuneen, teejoulukalenterin malliksi postaukseen. Siitä tuli niin kiva, että hymyilytti.
Lapsen askartelua
Kolmetoistavuotiaskin pääsi askartelun makuun, kun nappasin Instagramista isänpäiväkorttimallin. Kortti (ja sen sanoma) rakentui erilaisista karkeista ja patukoista. Lisäksi leikkelimme yhdessä sopivia lehtijuttuja korttiin. Lopputulos oli tosi hieno.
Tässä voitte nähdä (hieman huonon) kuvan valmiista isänpäiväkortista.
Isänpäivän aamiainen
Isänpäivän aamuna heräsimme ajoissa, leivoimme sämpylät (olimme tehneet kolmetoistavuotiaan kanssa yön yli -sämpylätaikinan valmiiksi aamua varten), katoimme aamiaispöydän ja kutsuimme sankarin syömään. Iltapäivällä menimme koko perheen voimin syömään uuteen Brahen Kellariin Turun keskustaan. Näin pojatkin pääsivät mukaan isänpäivän viettoon.

Tähän on tultu.

Minna

Puheenaiheet Oma elämä Ystävät ja perhe Ajattelin tänään