Marraskuisen viikon parhaat kuvina

Jälleen olemme viikko lähempänä marraskuun loppua. Tällä viikolla sää kylmeni, aurinko näyttäytyi ja ensilumi sateli maahan. Muutamana yönä on ollut pakkasta. Tervetuloa talvi! Toivon, että pakkaspäivät saavat jatkoa, lumikaan ei olisi pahitteeksi, sillä se tuo heti valoa pimeisiin aamuihin ja iltoihin. Tähän viikkoon on mahtunut monenmoista: perustyöpäiviä, vähän rankempia työpäiviä, yksi vähän kepeämpi työpäivä, treenejä, lenkkeilyä ja lauantai-illan TYKS-säätiön gaala U-sairaalan vanhassa ruokalassa. Pitkästä aikaa olimme mukavalla porukalla hiukan tuulettumassa. Oli mukavaa! Kokosin viikon parhaat kuvina.

Marraskuisen viikon parhaat kuvina

Aurajokiranta pimeässä
Tapasin maanantaina pitkästä aikaa erästä ystävääni. Lenkkeilimme Aurajokirannassa ja Turun linnan liepeillä puolitoista tuntia ja turisimme kuulumisia. Oli mukavaa. Oli pimeää. Pidän siitä, kun laivojen valot ja katuvalot loistavat melkein mustassa jokimaisemassa.
Pihapuut
Tämän viikon kohokohtia ovat olleet hetket, jolloin aurinko on paistanut. Tätä ihmettä olen saanut todistaa muutamina päivinä, ja silloin onkin ollut pakottava tarve päästä ulkoilemaan valoisaan aikaan. Pihamaisema näyttää hiukan surulliselta, kun lehdet ovat pudonneet ja kaikkialla on märkää. Onneksi auringonvalo tuo joitain värisävyjä esiin muuten niin kovin harmaassa näkymässä.
Kahvakuulia
Viikko on ollut oikein mukiinmenevä treenien suhteen: kaksi pt-treeniä, kaksi cross training -treeniä kivojen treenikaverien kanssa ja joka päivälle kävelylenkkejä. Osa kävelyistä työmatkakävelyinä, osa ihan kotikulmilla kävelyinä. Liikkuminen on minulle elinehto. Silloin voin hyvin, nukun hyvin, syön hyvin ja jaksan kaikin puolin niin työssä kuin vapaa-ajallakin.
Luminen terassi
Ja vihdoin, vihdoin saatiin Turussa kokea ensilumi! Ei sitä kovin paljoa satanut, mutta satoi kuitenkin. Olimme perheen kesken arvuutelleet ensilumen päivämäärää. Puoliso arveli sen tapahtuvan 2. marraskuuta ja neljätoistavuotias 4. marraskuuta. Minä sen sijaan arvasin tänä vuonna täysin oikein: 14. marraskuuta. Tattadaa, voitto kotiin! Nappasin ensimmäisestä lumisateesta (tai oikeastaan se oli raekuuro…).
Luminen maisemaikkuna
Maisemaikkunan maisema vaihtuu aina kivasti vuodenaikojen mukaan. Nyt sain tämän talven ensimmäisen edes hiukan lumisen ja talvisen kuvan ikkunalta. Lauantaiaamu oli upea: aurinko paistoi, oli ihan muutama pakkasaste ja kaikkialla näytti kuulaalta. Talvi on kyllä heti kesän jälkeen parasta.
Viikonloppukukka ja minä
Lauantailenkin ja kaupunkireissun jälkeen asettelin viikonloppukukat maljakkoon ja nappasin kuvan iltapäivän viimeisistä valonsäteistä. Päädyin itsekin tähän kuvaan… Tämän kuvan nappaamiseen jälkeen aloin valmistautua illan TYKS-säätiön gaalaan.
Minna juhlavaatteissa
Ja sitten likimain ainoa kuva gaalajutuista. Kuvaaminen vain jäi, vaikka yritin panostaa siihen. Iltapuku on uusi, tummantummansininen ja kimaltava, pitkät hiat ja kivasti laskeutuva helma. Ihan kiva, vaikka ensin minusta tuntui, että näytän tsekkiläiseltä (tai joltakin vastaavalta) 90-luvun alun ihmiseltä hiuksineni kaikkineni. Lopputulos oli kuitenkin siedettävä, enkä esimerkiksi enää pessyt kampausta uuteen uskoon, vaikka sekin kävi mielessä. Gaala oli hieno, ja meillä oli oikein mukavaa. Puku ei täsäs kuvassa kyllä pääse yhtään oikeuksiinsa. Eikä mikään muukaan (hah).

Tähän on tultu.

Minna

Puheenaiheet Oma elämä Ystävät ja perhe Ajattelin tänään

Voita Nivean kosmetiikkajoulukalenteri – hemmottelua jokaiseen joulukuun päivään!

Itse en ole jouluihmisiä, mutta nautin silti joulun tunnelmasta ja siitä, että saan muistaa läheisiäni pienillä yllätyksillä ja suunnitella joululahjoja. Pidän kynttilöistä ja joulun saaristolaisleivästä, kuusesta ja joistain joululauluistakin. Ja kosmetiikkakalentereista.

Tänä vuonna en hankkinut sellaista itselleni, mutta neljätoistavuotias sai haluamansa Winter Spa -kalenterin. Viime vuonna hänellä oli Nivean kalenteri, ja se oli ehdottoman kiva! Siksi päätinkin nyt arpoa sellaisen. Arvonta suoritetaan Lilyn kommervenkkien vuoksi Instagramissani, ja ohjeet arvontaan ovat tämän postauksen lopussa.

Nivean joulukalenteri

Sitä ennen listaan viisi syytä, miksi kosmetiikkakalenteri on kiva:

1 Joka päivä saa pienen yllätyksen.
Kalenteri tekee joulun odotuksesta aidosti jännittävää (etenkin, jos ei kurki sisältöluetteloa ja -kuvia etukäteen…), sillä joka aamu on uusi mahdollisuus löytää joko jokin suosikkituote tai testata uutta tuotetta.

2 Kalenterin luukuista voi saada piristystä arkeen.
Pienikin purkki tai puteli voi kohottaa mieltä ja tehdä tavallisesta arkiaamusta hieman erityisemmän. Kalenteri muistuttaa, että arjen keskelläkin saa hemmotella itseään. Ja kyllä, tiedän, että tämä ajattelutapa on materialistinen, mutta (edes tai ainakin) kerran vuodessa on lupa ajatella näin.

3 Kalenterin luukuista voi löytää uutta inspiraatiota.
Kosmetiikkakalenteri on kuin kauneusboksi pienoiskoossa: se esittelee samassa paketissa usein tietyn merkin hyväksi todettuja tuotteita ja uusia tulokkaita, joihin ei ehkä muuten tulisi tartuttua.

4 Kalenteri on liki täydellinen lahjaidea.
Kosmetiikkakalenterit sopivat hyvin ystävälle, teinille, miniälle, äidille tai itselle – ja monissa niissä on mukana myös vastuullisia, luonnonkosmetiikan helmiä.

5 Luukun avaaminen voi olla kaivattu pieni oma hetki.

…ja samalla päivän kutkuttavin ja rauhallisin hetki. Sellainen, jota odottaa jo illalla nukkumaan mennessään. Se muistuttaa hidastamaan ja nauttimaan pienistä asioista ja siitä, että joulu on jälleen yhden päivän lähempänä (jos joulua kovasti odottaa).

Joulun odotus on kuin onkin täynnä odottavaa tunnelmaa ja jotain kummallista taikaa, joten mikä olisikaan parempi tapa tuoda arkeen ripaus odotusta ja hyviä, hoitavia tuotteita kuin oma kosmetiikkajoulukalenteri?  Nyt sinulla on mahdollisuus voittaa ihana Niveanjoulukalenteri, joka kätkee sisäänsä 24 pientä kauneusyllätystä!

Näin osallistut arvontaan:

Mene blogini Instagram-tilille, ota tili seurantaan ja klikkaa uusinta julkaisua (kalenteriarvonta-julkaisu). Tykkää julkaisusta ja kommentoi, mikä on oma joulunajan ja joulun odottamisen suosikkirituaalisi. Voit tägätä myös ystäväsi mukaan, jokainen tägäys on uusi arpa.

Arvonta päättyy 21.11. klo 16.00, ja voittajalle ilmoitetaan henkilökohtaisesti. Voittaja julkaistaan myös Instagramissa. Palkinto postitetaan voittajalle heti arvonnan jälkeen, jotta kalenteri ehtii käyttöön joulukuun alkuun mennessä.

Tähän on tultu.

Minna

Puheenaiheet Oma elämä Hyvä olo Suosittelen