Pihalla

Mulla on semmonen projekti työn alla. Pihaprojekti nimittäin. Muutin tähän luhtitalon alakerroksen kaksiooni joulukuussa, jolloin pihalla oli lähinnä lunta/loskaa/muutenvaan-ei-pihaisaa. Nyt kevät on jo pitkällä, ja aurinko on paljastanut pihan kunnon…

fb_img_1432715375357.jpg

…joka on kaamea! Irtonaiset laudoitukset (semmosia ”terassilaattoja” jos tiiätte) on puolet mädäntyneitä, vaunujen pyörä rysähti läpi. Pihalla on lähinnä rikkaruohoja ja kahden puun kannot. Ainiin mutta onhan siellä karviaispensaskin ja ilmeisesti herukkapensas – hautautuneena rikkaruohojen sekaan. Ja ne on istutettu pihan ainoaan varjoisaan kohtaan… seriously??

Keväällä päällä ollut kattoremppa on myös tuonut osansa. Ruuveja, rakennustelineiden kiinnitysköysien pätkiä ja tupakantumppeja (!!!) löytyy yhä.

img-20150527-wa0010.jpeg

Oon vihdoin päässyt vähän rikkaruohojen kimppuun, kun ihana mies osti mulle jotkut työhanskat (kuulemma ei ollut näppylähanskoja Anttilan outletissa) ja istutuslapion, niillä kävin kaivamassa kymmeniä voikukkia juurineen irti. Edellinen rikkaruohonkitkentäyritys tapahtui lankunpätkällä. Tää oli huomattavasti tehokkaampaa!

No, työsarkaa riittää. Tavoitteena olis saada tänä kesänä vaihdettua noi lautalaatat (mikä niitten nimi ees on?? :D) ja kitkettyä piha kokonaan, mullat (varastossa odottaa 200 litraa) levitettyä, puutarhakalusteet haettua ja grilli kasattua. Kaikki muu on varmaankin epärealistista tässä tilanteessa.

Koti Sisustus